همشهری آنلاین: محققان ژاپنی موفق به کشف ذخایر تازه ای از مواد معدنی کمیاب و برخی فلزات گرانبها در سواحل ژاپن شده اند که نیاز جهان به این نوع مواد را تا چندین قرن برطرف می کند.

کشف ذخایر مواد معدنی کمیاب در سواحل ژاپن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساینس آلرت، ذخایر معدنی شناسایی شده مشتمل بر ۱۶ میلیون تن انواع فلزات ارزشمند هستند. مواد یادشده برای تولید محصولاتی بسیار متنوع اعم از گوشی های هوشمند، باتری های لیتیومی، محصولات برقی و غیره کاربرد دارند.

فلزات یادشده عمدتا در لایه های بسیار درونی زمین و به شکلی پراکنده قرار گرفته اند و همین مساله باعث شده که استخراج آنها در بسیاری از نقاط جهان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. تا به امروز چین بخش اعظم ذخایر معدنی این نوع فلزات گرانبها که استخراج آنها مقرون به صرفه است را در کنترل خود داشت. همین مساله باعث شده بود تا بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ژاپن برای تولید محصولات الکترونیکی به چین وابسته باشند و قیمت های تحمیلی این کشور را بپذیرند.

اما کشف جدید در ژاپن شرایط را به نفع این کشور تغییر داده است. به عنوان مثال ذخایر فلز ایتریم کشف شده نیاز جهان را برای ۷۸۰ سال برطرف می کند. این رقم در مورد فلزات دیسپروزیم ، یوروپیم و تربیوم به ترتیب ۷۳۰، ۶۲۰ و ۴۲۰ سال است.

ذخایر شناسایی شده در جزیره مینامیتوری در ۱۸۵۰ کیلومتری جنوب شرقی توکیو قرار دارند و ژاپن قصد دارد به سرعت فعالیت های خود را برای استخراج ذخایر معدنی مذکور آغاز کند. چین قبلا در سال ۲۰۱۰ با کاهش ده درصدی استخراج و صادرات فلزات مشابه باعث افزایش قابل توجه قیمت آنها در بازارهای جهانی شده بود.

کد خبر 427000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha