همشهری آنلاین: سارا خادم‌الشریعه بازهم تاریخ‌ساز شد و این بار پس از مسابقات سریع، عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های برق آسای جهان را هم به دست آورد و عنوان قهرمانی مجموع مسابقات سریع و برق‌آسای جهان را از آن خود کرد.

سارا سادات خادم‌الشريعه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، روز دوم مسابقات شطرنج برق‌آسای جهان در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز شد و علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، احسان قائم‌مقامی و سارا خادم‌الشریعه به رقابت با حریفان خود پرداختند تا پرونده هفتمین دوره رقابت‌های برق‌آسای جهان نیز بسته شود.

در این روز و در بخش بانوان سارا خادم‌الشریعه موفق به کسب ۱۳ امتیاز از ۱۷ امتیاز ممکن شد تا برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران در رده دوم رقابت‌های برق‌آسای جهان قرار گیرد. در این مسابقات لاگنو از روسیه با ۱۳.۵ امتیاز قهرمان شد و تینجی لی از چین با ۱۲.۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

خادم‌الشریعه با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات برق آسا صاحب جایزه ۳۰ هزار دلاری شد.

لازم به یادآوری است که سارا خادم‌الشریعه پیش از این در بخش سریع نیز با کسب ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن نایب قهرمان شده بود.  

بدین ترتیب و پس از کسب دو عنوان نایب قهرمانی جهان در دو بخش سریع و برق‌آسا، این بار ساراسادات خادم‌الشریعه با کسب بهترین امتیازات توانست عنوان قهرمانی مجموع جهان را به خود اختصاص دهد.

بابت این عنوان ارزشمند، خادم‌الشریعه مبلغ ۴۰ هزار دلار پاداش دریافت کرد. وی پیش از این بابت دو نایب قهرمانی در رقابت‌های سریع و برق آسا ۵۵ هزار دلار دریافت کرده بود.

کد خبر 426991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha