همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی نشان داد که توان و ظرفیت شکست اسکتبار جهانی را در عرصه‌های مختلف دارد.

حسین سلامی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ «حسین سلامی» در مراسم بزرگداشت نهم دی ماه که در میدان امام حسین تهران برگزار شد، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در طول تاریخ همواره روزهای بزرگ تاریخی خلق کرده است.

وی بیان کرد: نخستین یوم الله، ۲۲ بهمن ۵۷ بود که ملت ایران ضربه‌ای جبران ناپذیر به آمریکا زد و با سقوط شاه زلزله‌ای بر استکبار وارد کرد که همچنان آمریکا و متحدان او را رنج می‌دهد؛ این نخستین شکست آشکار آمریکا بود که به اسم ملت ایران ثبت شد.

جانشین فرمانده سپاه افزود: اشغال جاسوس خانه آمریکا در تهران تیر خلاص به حضور سیاسی آمریکا در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نام گرفت. پس از آن دوباره یوم الله دیگری در گرفتاری نیروهای ویژه آمریکا در شن‌های طبس خلق شد.

سردار سلامی تصریح کرد: پیروزی شگفت انگیز در یک جنگ نابرابر از دیگر نمایش قدرت‌های ایران بود که در جنگ تحمیلی ستون استکبار را شکست. ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس ثابت کرد که با اقتدار می‌ایستد و از هیچ کسی شکست نخواهد خورد.

سردار سلامی افزود: یوم الله دیگری که تحت رهبری‌های رهبر معظم و جانباز و دشمن شناس و شجاع رخ داد، در نهم دی ماه رخ داد و ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه همچون سپهری فروزان در تاریخ این کشور درخشید. در آن روز خاطره انگیز تاریخی ملت ایران تاریخی جدیدی ساختند.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: این بار ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی که مصمم بودند از فرصت فتنه داخل کشور نظام را به براندازی برسانند، ملت ایران آرزوی به هم پیوسته قدرت های جهانی و دنباله‌های داخلی آنها را در گورستان بزرگ این سرزمین دفن کرد.

جاشنین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما هرگز امامان را در هیچ صحنه سختی تنها نخواهیم گذاشت ، ماپشت سر رهبر بزرگمان قله های بزرگ را در راه خداوند فتح خواهیم کرد.

سردار سلامی افزود: ملت همه زخم های این فتنه را ترمیم کرد و شکوفه های پیرقت بزرگ در کشور ایجاد شد.امروز مقاومت های ملت ایران در سایر بلاد اسلامی دیده می شود.

وی عنوان کرد: رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگترین نقش را در طول همه پیچیدیگی ها در هدایت ملت بر عهده داشتند و امواج فتنه را با تدبیر خود شکافتند؛ رهبری در این جریان شرح صدر داشت.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: رهبری با الهام‌بخشی های خود بذر اگاهی و ایمان را در ذهن و دل های ما کاشت تا انقلاب به درختی تناور برسد که امروز شاخسارهای ان در جایجای نقاط عالم دیده می شود.

سردار سلامی فتنه را عامل بروز تحریم های دانست و یاداور شد: بولتون از مقامات امریکایی ان زمان اعلام کرد که اکنون فتنه شکست خورده است و زمان آغاز تحریم رسیده است.

وی ادامه داد: امروز نفوذ منطقه ای ما بخش های مهمی از سیاره زمین را در بر گرفته است این نفود نظامی نیست بلکه نفوذ ارمان ها واندیشه های تابناک رهبر بزرگ است.رهبر توانسته است بخش های بزرگی از جهان اسلام را از سیتیره اسکتبار خارج کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز گزینه نظامی دشمن مردود و نابود است؛ به اندازه قدرت انباشته ایم که در زمین هوا و دریا راه را برا هر متجاوزی از جمله امریکا و شرکای او ببندیم.

سردار سلامی با بیان اینکه امریکا به زوال سیاسی نظامی و اقتصادی رسیده است، گفت: بیشترین زوال ، زوال عقل استراتژیک و پایان یافتن عقل امریکا است که منابع عظیم امریکا را در بیابان های منطقه هدر می دهند و بدون هیچ دستاوردی مجبور به عقب نشینی می شوند.

وی خارج شدن امریکا از برجام را نشانه نداشتن تفکر سیاسی دانست و گفت: آنها هفت تریلیون دلار در سوریه و عراق هزینه می کنند اما سرانجام مجبور به ترک منطقه می شوند. آنها به رغم همه شکست ها همچنان بر ملت ما متمرکز هستند و با جنگ روانی علیه ما اقدام می کنند اما ملت ایران آنها را در این جنگ جدید هم شکست خواهد داد.

سردار سلامی عنوان کرد :ملت ایران می داند مذاکره سیاست بازی آنهاست و ما هرگز در میدان سیاست آنها بازی نمی کنیم ؛ مذاکره، شکننده وحدت ملی و مقاومت تقویت کننده وحدت ملی است. در مذاکره آنها به کاری که دوست دارند وارد می شوند و ما در میدانی که نفرت داریم وارد می شویم.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: ما می توانیم با تکیه بر توان داخلی کمر تحریم را بشکنیم. آنها فکر می‌کردند که با تحریم می توانند ما را شکست بدهند اما هرچه بیشتر تحریم کنند پروژه تحریم شکست بیشتری می‌خورد.

سردار سلامی افزود: همه فکر می کردند در ۱۳ آبان ،تحریم مشکل اقتصادی برای ایران ایجاد می کند اما دیدیم که در آن روز اتحاد و آرامش بیشتری در کشور شکل گرفت.

کد خبر 426941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha