همشهری آنلاین: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز نام‌نویسی متقاضیان دوره جدید اعزام زائران به عتبات عالیات از ساعت ۱۰ صبح امروز هشتم دی ماه خبر داد.

عتبات

به گزارش ایرنا، مرتضی آقایی گفت: زائران ثبت‌نام کننده در سامانه حج و زیارت تحت پوشش کامل خدمات درمانی، بیمه‌ای و امنیتی هستند و از ابتدا تا آخر بهمن به عتبات اعزام خواهند شد.

وی اظهار داشت: اعزام زائران در قالب کاروان‌های چهل نفره بوده و طبق برنامه‌ریزی ۷ شب و ۸ روز به طول خواهد انجامید.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زائران عتبات بنا به نوع کیفیت کاروان‌ها می‌توانند برای سفرهای زمینی از یک میلیون و ۹۰۰ تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای سفرهای هوایی نیز با همان مدت اقامت از مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

آقایی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته زائران اعزامی سه شب را در شهر مقدس نجف اشرف، سه شب کربلا و یک شب نیز در کاظمین اقامت خواهند داشت و بنا به درخواست خود می‌توانند با هماهنگی کاروان در طول مدت سفر برای زیارت مرقد مطهر امامین عسکریین به شهر مقدس سامرا نیز عزیمت کنند.

مدیرکل عتبات حج و زیارت با بیان این که طی مدت یک ماهه، بهمن هزار و ۵۰۰ کاروان چهل نفره به عتبات اعزام می‌شوند گفت: زائران اعزامی از مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه و مرز هوایی وارد عراق می‌شوند.

آقایی همچنین از راه‌اندازی مجدد اعزام کاروان‌های ارزان قیمت با عنوان ابرار به نرخ حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خبر داد و گفت: البته این نرخ در استان‌های دور و نزدیک به مرزهای خروجی متفاوت خواهد بود.

کد خبر 426848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha