همشهری آنلاین – شهره فرجی: بندیکت (benedict) یک صبحانه خوشمزه با تخم مرغ جیبی (تخم مرغ آب پز بدون پوست) است و در این دستور آشپزی اسفناج خرد کرده و قارچ‌ها را جایگزین ژامبون کرده‌ایم و برای تهیه سس آن از خامه ترش و شیر بدون چربی استفاده کرده‌ایم.

بنديكت تخم مرغ و اسفناج و قارچ
  • مواد لازم

خامه ترش: ۳ قاشق غذاخوری

شیر: ۲ قاشق چای‌خوری

خردل:‌ یک قاشق چای‌خوری

روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

قارچ خرد شده تازه:‌یک و نیم پیمانه

موسیر ریز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

اسفناج خرد شده: ۴ پیمانه

تخم مرغ:‌۲ عدد

نان تست یا همبرگری:‌۲  عدد

فلفل سیاه

جوز هندی

آویشن

  • طرز تهیه:
  • زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه
  • زمان تهیه: ۲۰ دقیقه

۱- برای تهیه سس، درون کاسه کوچکی،‌خامه ترش، خردل و شیر را خوب با هم ترکیب کنید.

۲- درون تابه‌ای نچسب روغن را روی حرارت متوسط داغ کنید و قارچ و موسیر را به  آن اضافه کنید و به مدت ۴ دقیقه یا تا زمانی که قارچ‌ها طلایی – قهوه‌ای رنگ شوند آن‌ها را حرارت دهید و در این بین محتوای داخل تابه را مرتب هم بزنید.سپس اسفناج را به آن اضافه کنید و کمی آن‌ها را نیز حرارت داده و کنار بگذارید.

۳- یک تابه را تا نیمه آب بریزید و آن را جوش آورده سپس حرارت را کم کرده و بگذارید آرام بجوشد.یکی از تخم مرغ‌ها را درون ظرفی کوچک بشکنید سپس آرام آن را درون تابه سر دهید. سعی کنید هنگام سر دادن، لبه ظرف را تا جایی که امکان دارد به تابه نزدیک کنید. همین کار را با تخم مرغ باقیمانده نیز با رعایت همین فاصله با تابه تکرار کنید. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه یا تا زمانی که سفیده‌ها کاملا سفت شوند و زرده‌ها نیز تقریبا سفت شوند،‌بگذارید آرام بجوشند.سپس تخم مرغ‌ها را با استفاده از یک کفگیر سوراخ‌دار از درون تابه بیرون آورید.

۴- در این فاصله، دو عدد نان را درون توستر قرار دهید.نیمه نان را درون بشقاب مورد نظر قرار داده و مخلوط قارچ را روی آن به طور یکنواخت بریزید. تخم مرغ‌ها را روی مخلوط قارچ قرار داده سپس روی آن‌ها فلفل و جوز هندی و پودر آویشن بپاشید.

تلگراف

کد خبر 426810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha