همشهری آنلاین: گوگل پیکسل ۳ با کسب امتیاز کلی ۱۰۱ توانست مقام اول را در بین دوربین‌های تلفن همراه به دست آورد.

گوگل پیکسل۳ به عنوان دارنده بهترین دوربین تک‌لنزه اندرویدی انتخاب شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی امتیاز DxO برای تلفن گوگل پیکسل۳ منتشر شده که این امتیاز یکی از مهمترین مراجع برای کاربران در انتخاب بهترین دوربین گوشی هوشمند است. برای امتیازدهی به دوربین تلفن همراه، موارد مختلفی را در آن بررسی می‌کنند. اکنون این آزمایش برای دوربین تک لنزه گوگل پیکسل۳ انجام شده است.

به طور کلی، نمره‌ای که به دوربین گوشی گوگل پیکسل۳ داده شده، ۱۰۱ است. این رقم، جمع امتیازهایی است که بخش عکاسی و فیلمبرداری به طور جداگانه گرفته است. بخش عکاسی ۱۰۳ امتیاز و بخش فیلمبرداری ۹۸ امتیاز گرفته‌اند. این امتیاز باعث شده که مقام بهترین دوربین‌ تلفن‌های هوشمند، بین گوگل پیکسل۳ و اپل آیفون XR تقسیم شود.

گوگل پیکسل۳ به عنوان دارنده بهترین دوربین تک لنزه اندرویدی انتخاب شد

مواردی که در این آزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرند، در قسمت عکس شامل محدوده دینامیکی، میزان حفظ جزئیات و عملکرد فلش و در قسمت فیلمبرداری شامل میزان نویز و پایداری تصویر می‌شوند. پس از بررسی این موارد، عدد به دست آمده به عنوان امتیاز نهایی اعلام می‌شود.

در این آزمایش، بخش‌هایی که بیشترین پیشرفت را کرده‌اند، مشخص شد. بوکه (Bokeh) و زوم، بیشترین پیشرفت را در این سری گوشی‌های خانواده گوگل پیکسل داشتند. البته برخی از ضعف‌های دوربین این تلفن همراه در این آزمایش مشخص شد. یکی از این ضعف‌ها را می‌توان وجود نویز و سایه رنگی در عکاسی نور کم دانست.

پس از این آزمایش گوگل پیکسل۳ مقام بهترین دوربین تک لنزه گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرد. دوربین این تلفن همراه رقیبی سرسخت برای اپل آیفون XR است. در ضمن دید در شب، بخشی از این آزمایش نبود اما با این وجود از سوی DxO مورد ستایش قرار گرفت.

کد خبر 426708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha