همشهری آنلاین: مشاور عالی فرمانده کل سپاه ‌گفت: جنایات بی‌رحمانه دشمنان در کردستان فراموش نمی‌شود و مردم این خطه بهتر از هر کس دیگری به این موضوع واقف هستند.

مرتضی قربانی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی روز چهارشنبه در همایش علمی پژوهشی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان اظهار داشت: کردستان، استانی مرد خیز و مرد پرور است که مردان آن جانانه در برابر دشمنان داخلی و خارجی ایستادند و مقاومت کردند و جان ارزشمندشان را در راه آزادی وطن فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به دست توانمند امام راحل و هدایت مقام معظم رهبری به اوج رسید، افزود: این نظام نوپا در همان بدو تشکیل خود توانست دست طمع دشمنان را کوتاه و توطئه های آنان را نقش بر آب کند.

فرمانده لشگر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن از همان ابتدا در همه توطئه های سخت و نرم خود بدنبال براندازی نظام اسلامی بود، تاکید کرد: مردم با شناخت و دیدن خدمات نظام اسلامی در برابر همه توطئه ها مقاومت کردند.

وی وجود ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه های کردستان را نمود بارزی از خدمات جمهوری اسلامی به مناطق محروم دانست و یادآور شد: همه گروهک های تجزیه طلب در مقابل انقلاب ایستادند اما کردستانی های اصیل نگذاشتند تا آنان به اهداف شوم خود برسند و یک تنه در برابر ۶۰ گروه ضد انقلاب مسلح و غیر مسلح ایستادند.

سردار قربانی با بیان اینکه معجزات الهی در طول ۴۰ سال گذشته یاریگر انقلاب اسلامی بوده است، گفت: امروز نامی از گروه های تجزیه طلب نیست اما نام و یاد همه ۵۴۰۰ شهید کردستان تابناک تر از همیشه در همه محافل می درخشد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید قدردان نظام و ولایت فقیه باشیم، اضافه کرد: همه دنیا بسیج شدند تا کشور ما را به حاکمیت رژیم پهلوی برگردانند اما نتوانستند.

سردار قربانی با اشاره به اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس خانه به خانه و کوچه به کوچه با دشمنان جنگیدیم، افزود: با اینکه همه دنیا علیه ما بود اما حتی یک نفر از هیچ استانی حتی در استان های مرزی در مقابل دشمن تسلیم نشد بلکه جانانه دفاع کرد.

وی یادآور شد: امروز جبهه ما عراق، سوریه، لبنان و غزه است تا جایی که موشک های رزمندگان لبنانی تا زیر گوش اسراییلی ها اصابت می کند و هر بار بر تعداد روزهای مقاومت شان در صهیونیست ها اضافه می شود.

کد خبر 426617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha