سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
۱ نفر

همشهری آنلاین: کیلیان امباپه لوتان (Kylian Mbappé Lottin) ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ در پاریس، فرانسه به دنیا آمد

ام‌باپه

امباپه در پاریس فرانسه به دنیا آمد. پدرش ویلفرد امباپه، مربی فوتبال و مدیربرنامهٔ اهل کامرون است و مادرش فائزه لماری بازیکن هندبال پیشین اهل الجزایر است. برادر کوچکتر وی، اتان امباپه هم در تیم زیر ۱۲ سال پاری سن ژرمن بازی می‌کند. برادر خواندهٔ او ژیرس کمبو-اکوکو نیز بازیکن فوتبال است.امباپه از کریستیانو رونالدو به عنوان الگوی خودش یاد کرده‌ است. امباپه فوتبالش را از آ.اس. بوندی با مربیگری پدرش ویلفرد آغاز کرد. از باشگاه‌هایی که امباپه در آن بازی کرده‌است می‌توان به موناکو و پاری سن ژرمن اشاره کرد. وی همچنین در تیم ملی فوتبال فرانسه بازی کرده‌است.

  • موناکو

امباپه برای نخستین بار در ۲ دسامبر ۲۰۱۵ برای موناکو در تساوی ۱–۱ برابر کان در لیگ ۱ به جای فابیو کونترائو در دقیقه ۸۸ به میدان رفت. او با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاهش تبدیل شد و رکورد تیری آنری را که ۲۱ سال قبل بر جای گذاشته بود را شکست.درخشش امباپه از فصل ۱۷–۲۰۱۶ آغاز شد؛ وی همراه با موناکو به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. شاه نشین‌ها در این راه، منچستر سیتی را با درخشش امباپه شکست دادند. امباپه در لیست ۵۰ بازیکن آینده دار سایت گل.کام، رده دوم را در اختیار دارد و البته او، در بین تمامی بازیکنان فوتبال جهان، بیشترین رشد قیمت را در بازار نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۷ داشته‌است.

  • پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۱۷، اعلام کرد امباپه را با معامله و انتخاب امضای یک قرارداد قرضی برای فصل طولانی به خدمت گرفته‌است

کد خبر 426569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha