همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص همکاری ایران و روسیه در زمینه ساخت زیردریایی، گفت: در این فضا حتما گفتگوهایی با کشور دوست و همسایه روسیه خواهیم کرد.

خانزادی

به گزارش فارس، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش پس از دیدار با ژنرال اوسیپوف معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه که به منظور شرکت در دومین کمیسیون مشترک همکاری های نظامی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به کشورمان سفر کرده است، اظهار داشت: در ارتباط با توسعه و شتاب دادن همکاری نیروی دریایی دو کشور در هر دو حوزه ژئوپولتیک در دریای خزر و ناوگان جنوب که در سال های گذشته روند خوبی را طی کرده تبادل نظر شد.

وی افزود: همکاری در حوزه های عملیاتی، فنی، تبادل ناوگروه، آموزشی، برگزاری رزمایش مشترک و مقابله با دزدی دریایی از جمله موضوعات مورد بحث و تبادل نظر بود.

دریادار خانزادی ادامه داد: همانطور که در گذشته همکاری فنی با روسیه داشتیم، این همکاری در آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم به دستیابی به مناطق دریایی مورد علاقه در جنوب منتهی شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص همکاری دوکشور در دریای خزر، تصریح کرد: متعهد به این هستیم که شرایط صلح و دوستی در دریای خزر حفظ شود. قطعا نیروهای دریایی تلاش خود را خواهند کرد تا بر مبنای آنچه اخیرا پنج کشور توافق شده حرکت کنند و در این زمینه اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه خزر را خواهیم داشت که به طور سالانه برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری ایران و روسیه در زمینه ساخت زیردریایی با بیان اینکه موضوع زیردریایی موضوع مهمی است و کشور روسیه در این عرصه پیشگام است، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز در سالهای گذشته بویژه در سنوات اخیر به این فناوری در سطح بالا دست پیداکرده که تا کمتر از یک ماه دیگر الحاق اولین زیردریایی کلاس متوسط را به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش خواهیم داشت؛ در این فضا حتما گفتگوهایی با کشور دوست و همسایه روسیه خواهیم کرد.

کد خبر 426520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha