سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه هم‌اکنون ۵۵۰ هزار تومان است، گفت: امیدواریم مسئولان طوری برنامه‌ریزی کنند، که التهاب گذشته در بازار طلا و ارز تکرار نشود.

طلا و ارز

آیت محمدولی در گفت وگو با تسنیم، در خصوص وضعیت بازار و چرایی افزایش قیمت طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران طی روز جاری افزایش قیمت ارز است که از دیروز بعد از ظهر شدت گرفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان طوری برنامه‌ریزی کنند که التهاب گذشته در بازار طلا و ارز بوجود نیاید. همه می‌دانند که روند ملتهب بازار،  قدرت تصمیم‌گیری را از فعالان بازار طلا و مردم می‌گیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است که لایحه بودجه، افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت دلار سه عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روز جاری است.

وی در خصوص وضعیت خرید و فروش در بازار طلا و سکه گفت: ممکن است در بحث سکه و آب‌شده افرادی ورود کنند برای خرید ولی برای مصنوعات طلا خریدی نیست و اگر این نوسانات تشدید شود همان ۱۰ درصد خریدی که قبلاً بود انجام نمی‌شود.

محمدولی حباب سکه در بازار تهران را طی روز جاری بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در بازار تهران قیمت انواع سکه و طلا نسبت به دیروز افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۷۰ دلار معامله می‌شود. بهای فروش طلای جهانی نسبت به دیروز ۶ دلار افزایش یافته است.

کد خبر 426506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha