همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاعی ملی و تحقیقات از برداشتن سه گام این دانشگاه برای سربلندی و حرکت رو به جلو کشور خبر داد و گفت: ایجاد شبکه نخبگان وظیفه ، مدیریت جریان دانش و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان از جمله این موارد هستند.

احمد وحیدی

به گزارش ایرنا، سردار احمد وحیدی امروز دوشنبه در اولین همایش و نمایشگاه یک روزه دستاوردهای پژوهشگران وظیفه افزود: باید پیمان ببندیم برای یک حرکت جهشی جدید و افتخار کنیم که سرباز این مسیر باشیم و آمال بلند هم برای کشور و هم برای دنیا داشته باشیم.

وی در این نمایشگاه که در محل دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، گفت : در ۴۰ سالگی انقلاب هستیم؛ انقلابی که بر پایه دین اتفاق افتاد و از آنجایی که این دین مبین بر اساس علم و توجه به دانش است و حقیقت است، اگر بگوییم زیربنای کار در این نظام مقدس، علم است، گزاف نگفته ایم. البته علمی که ما را به تعقل هدایت کند و تعقل هم راه رسیدن به بهشت است.

وحیدی ادامه داد: وقتی به انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال نگاه می کنیم دستاوردهای بزرگی داشته است؛ بیشترین نرخ رشد علمی در دنیا را داریم، در تولید در حوزه نانو چهارم هستیم، به لحاظ هسته ای جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم و اگر خودکفایی ملاک باشد جزو پنج کشور، در حوزه هوافضا جزو ۱۰ کشور هستیم، نکته مهم این است که ما در علم دارای چرخه کامل هستیم و از هوا و فضا گرفته تا دریا و زیر دریا حرف برای گفتن داریم.

وی افزود: همه اینها در حالی اتفاق افتاده است که ما در این ۴۰ سال شدیدترین تحریم ها و تنگناها را داشتیم. از سوی دیگر از روز ۲۲ بهمن اقدامات دشمنان علیه انقلاب آغاز شد؛ جریان های تجزیه طلب در نقاط مختلف کشور به وجود آمدند، کودتا، حمله نظامی در طبس و جنگ شد، گروهک های ترور در داخل شهرها شکل گرفت و تجریم های گسترده اعمال شد و می شود.

سردار وحیدی عنوان کرد: در هر حوزه پیشرفته ای که دشمن فکر کرد ایرانی به آن دست پیدا می کند، تحریم صورت گرفت. این شکوفایی علمی در کشور در جایی اتفاق افتاده که راه های دستیابی به آن را بسته بودند و از سوی دیگر ما در شرایطی که ما نتوانستیم از تمام توان خود استفاده کنیم. ما توانسته ایم با وجود این همه فشار، محدودیت، جنگ و...، به چنین نقطه ای برسیم که دنیا و نظام سلطه نگران شود و تازه این عشری از توانایی های ما هم نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نخبگان کشور اظهار کرد: نخبگان علاوه بر علم مسئولیت هم دارند تا تمدن سازی کنند. نخبگان باید در یک نظام یکپارچه تعریف شوند، پیوند خورده و به جلو رانده شوند تا دنیا در برابر این پیشرفت سر تعظیم فرود آورد.

وی ادامه داد: همان کسانی که ایران را تحریم می کنند به دنبال این هستنتد که پژوهشگران ما را جذب کنند؛ ترامپ هم نتوانست ویزای دانشجویی ایرانیان را باطل کند چرا که آمریکا به آنها نیاز دارد و نشان از این دارد که جمهوری اسلامی در حوزه علم حرف های شنیدنی‌ای دارد.

وحیدی درباره لزوم ایجاد جنبش نرم افزاری گفت: همه ما باید برای ساختن تمدنی که انسان وامانده غربی و شرقی را که در پوسته علم به سر می برند بیرون بیاورد. هسته علم مسیری جز اهل بیت و پیامبر (ص) ندارد.

رئیس دانشگاه دفاع ملی درباره هدف اصلی ستاد کل نیروهای مسلح از واگذاری بحث نخبگان وظیفه به این دانشگاه عنوان کرد: از ما خواسته شده که مدیریت نظام دانش و جریان دانایی را به عهده بگیریم و به آن شکل دهیم تا هر پژوهشگر وظیفه ای که می آید کارهای بدیعی انجام دهد. به لحاظ اطلاعاتی دستیابی به بانک اطلاعاتی را باید پیشتیبانی کند و گام بعدی تشکیل جریان اقتصاد دانش‌بنیان است.

کد خبر 426372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha