همشهری آنلاین: شهروندان بخش‌های مختلف استرالیا در حالی برای استقبال از سال نو و جشن گرفتن کریسمس آماده می‌شوند که دمای هوا در چند ایالت رکورد زده و هشدار آتش‌سوزی در رسانه‌ها منتشر شده است.

كريسمس در ساحل استراليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایطی که دمای هوا در بسیاری از نقاط اروپا و آمریکا به زیر صفر رسیده و باران و برف در آستانه میلاد حضرت مسیح زمین را خیس و سپیدپوش کرده است، استرالیایی‌ها ناچارند از لباس بابانوئل فقط کلاه را سر بگذارند. گرمای هوا ساکنان سرزمین کانگوروها را در روزهای پایانی سال به ساحل دریا کشانده و پیش‌بینی‌ها از افزایش دمای هوا تا چند روز آینده حکایت می‌کند.

میانگین دمای هوای استرالیا در ماه دسامبر در سال‌های گذشته به ندرت به ۴۰ می‌رسید و بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود اما امسال این میانگین با ۱۲ درجه افزایش به ۴۷ درجه رسیده و انتظار می‌رود یک رکورد تازه در این عرصه ثبت شود. مقام‌های مسئول در ایالت ویکتوریا وضعیت هشدار سلامتی اعلام کرده‌اند و در چند ایالت در غرب و جنوب استرالیا و جزیره تاسمانی خطر آتش گرفتن جنگل‌ها را تهدید می‌کند.

منطقه کیمبرلی در غرب استرالیا یکی از نقاطی است که می‌تواند رکورد دمای هوا را در روز کریسمس (۲۴ دسامبر) بشکند و دمای هوای شهر فیتسوری کراسینگ به ۴۷ درجه می‌رسد؛ نیم درجه بیش از رکوردی که اوایل دسامبر در این شهر ثبت شده بود. ساکنان جنوب استرالیا باید منتظر دمای ۴۰ درجه باشند و برای آدلاید (مرکز ایالت جنوبی و پنجمین شهر بزرگ استرالیا) دمای ۴۱ درجه در روز پنجشنبه پیش‌بینی شده است.

اوضاع در ایالت ویکتوریا بهتر نیست و انتظار می‌رود دمای هوا در شهر میلدورا در شمال غربی ایالت درست در آخرین روز سال ۲۰۱۸ به ۴۶ درجه برسد. آنها که دنبال آب و هوای خنک‌تر برای جشن گرفتن در هفته پایانی سال می‌گردند، بهتر است به ساحل کویینزلند بروند؛ جایی که دما پایین‌تر از میانگین این وقت سال خواهد بود.

مقام‌های رسمی استرالیا به افراد بالای ۶۵ سال، نوزادان و کودکان، زنان باردار و افراد بیمار نسبت به حضور در هوای بسیار گرم هشدار داده‌اند. ضمن اینکه پزشکان، پرستاران، کارشناسان بهداشت و مراکز پزشکی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا شهروندان گرمازده را در هفته پایانی سال درمان کنند.

کد خبر 426349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha