دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : موزه اسلام اندونزی در مجاورت حوزه علمیه تِبو ایرِنگ افتتاح شد.

موزه اسلام اندونزي

به گزارش مهر، موزه اسلام اندونزی در زمینی به وسعت ۴.۹ هکتار و از بودجه وزارت آموزش و فرهنگ (۳۰ میلیارد روپیه) ساخته‌شده است. این موزه یک نوع ابراز احترام به علما (روحانیون) است که در مبارزه برای استقلال اندونزی نقش به سزایی داشتند. محل موزه در مجاورت حوزه علمیه تِبو ایرِنگ است که توسط علامه هاشم اشعری در سال ۱۸۹۹ میلادی تأسیس شد.

این موزه دارای بسیاری از اشیاء تاریخی در مورد گسترش اسلام در مجمع‌الجزایر اندونزی، کتاب‌ها، کتاب‌های تفکر علما و دیگر اشیاء است و دست اندرکاران آن امیدوارند  این موزه نیز به‌عنوان مرجع منبع در مورد اسلام در اندونزی تبدیل شود.

جوکووی طی سخنانی در افتتاحیه گفت: به ما یادآوری می‌شود که اسلام در یک فرایند بسیار مسالمت‌آمیز وارد مجمع‌الجزایر اندونزی شد. اسلام در اندونزی با گفتگو و با استفاده از ابزارهای فرهنگی محلی، مثل شعر، عروسک خیمه‌شب‌بازی، دوبیتی، قصیده و تواشیح و غیره توسعه‌یافته بود. علاوه بر این، گنجینه موزه نیز به عموم مردم از شکوه پادشاهی‌های اسلامی از آچه گرفته تا مالوکو حکایت می‌کند که در نهایت کمک کرد که اندونزی را به پیشرفت کنونی برساند. از این موزه نیز به مردم اندونزی یادآوری می‌شود که حوزه‌های علمیه (مدارس شبانه‌روزی اسلامی که به پسانترن یاد می‌شود) در مدت طولانی فعالانه در آموزش‌وپرورش مردم اندونزی مشارکت داشته است.

رئیس‌جمهور اندونزی افزود: همچنین می‌خواهم یادآوری کنم که اندونزی که شکل آن در حال حاضر دولت یکپارچه جمهوری اندونزی است، بر اساس ایدئولوژی پنچاسیلا (اصول پنجگانه)، درواقع توسط علما، طلاب، امت اسلامی همراه با سایر عناصر ملت اندونزی، تشکیل شده است.

کد خبر 426347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha