گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اصولگرایان اظهارداشت: دستیابی به یک فهرست واحد در میان اصولگرایان کاملاً ممکن است.

وی گفت: ما گام به گام به سوی تکمیل این فهرست یگانه پیش می‌رویم و تحت عناوین مختلف فهرست جداگانه‌ای داده نخواهد شد.

غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگویی با شبکه خبری العالم، درباره انتخابات هشتمین دوره مجلس گفت: در ایران انتخابات آزاد است و کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که انتخاب می‌شود یا نه و کسی نمی‌تواند اطمینانی به آینده خود داشته باشد چون این مردم هستند که آزادانه تصمیم می‌گیرند.

وی در باره وجود برخی اعتراض‌ها پیرامون بعضی ردصلاحیت‌ها به ویژه درمورد بعضی از نمایندگان فعلی مجلس خاطرنشان کرد‌: توصیه ما به هیأت‌های اجرایی‌، هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان این  است که در چارچوب قوانین دقت کنند تا حقی از نمایندگان مجلس ضایع نشود‌ و این مسئله هیچ ارتباطی با گرایش سیاسی نمایندگان ندارد.

وی افزود: در بین نمایندگان رد صلاحیت شده‌،  هم از اصلاح طلبان هستند و هم از اصولگرایان و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

مدیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایی نیز در همایش جبهه متحد اصولگرایان در قم با اشاره به قطعی شدن 20 نفر از فهرست نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در تهران اعلام کرد‌: همه کسانی که بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران مشمول اصولگرایی می‌شوند را اصولگرا می‌دانیم.

به گزارش مهر، سید شهاب الدین صدر افزود‌: ما دایره اصولگرایی را تنگ نکرده‌‌ایم و هر کس که آن شاخص‌ها را قبول داشته باشد در جبهه اصولگرایان قرار دارد.وی با بیان اینکه اکثریت اصولگرایان زیر چتر جبهه متحد جمع شده‌اند خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم همه جریان‌های مؤمن و معتقد و انقلابی اصولگرا را جذب جبهه متحد کنیم.

صدر یادآور شد‌: ایجاد مسیرهای موازی به مصلحت انقلاب نیست واصولگرا به‌دنبال اهداف شخصی وگروهی نیست زیرا اگر ما دنبال سهم خواهی باشیم مانند سایر گروه‌ها شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با شخصیت‌ها و روحانیون اصولگرا تأکید کرد‌: برخی افراد در تلاش هستند که اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم متحد و یکپارچه نشوند.

مدیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان شایعات موجود در رابطه با وجود اختلاف بین جبهه متحد را ساخته و پرداخته دشمن و رقبای سیاسی عنوان و تصریح کرد‌: انسجام مناسبی در داخل جبهه متحد وجود دارد.

از سوی دیگر به‌دلیل این که برخی از نامزدهای حزب اعتماد ملی توسط هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شده اند‌، این حزب اعتراض به هیات‌های نظارت را در دستور کار دارد.

در جلسه فوق العاده حزب اعتماد ملی که چهارشنبه شب گذشته درباره بررسی وضعیت ردصلاحیت‌شدگان این حزب در انتخابات مجلس هشتم برگزار شد، قرار شد تا افرادی که رد صلاحیت شده اند، شکایات خود را به هیأت نظارت استان و شورای نگهبان ارائه کنند تا این موضوع مورد پیگیری بیشتر قرار بگیرد.

عبدالله ناصری، سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: جلساتی درخصوص پیگیری ردصلاحیت‌ها تشکیل شده و درعین حال بزرگان جبهه اصلاحات نیز دراین زمینه فعال شده‌اند و ان شاءالله فعالیت آنها به ثمر خواهد نشست.

رئیس کمیته‌ امور استان‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز در سخنانی اظهار داشت: به‌طور کلی انتخابات در کشور وقتی معنا می‌دهد که دو جناح اصلی رقابت داشته باشند و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، صفدر حسینی با تأکید بر این‌که مردم هستند که باید انتخاب کنند، از ردصلاحیت‌های صورت‌گرفته انتقاد و به تأثیر آن بر برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی اشاره کرد.

کد خبر 42634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز