همشهری آنلاین: تنها متهم نخستین پرونده سرقت مسلحانه در تاریخ شمالی‌ترین منطقه مسکونی زمین در نروژ پس از چند ساعت دستگیر شد.

مجمع الجزاير سوالبارد در قطب شمال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این سرقت تاریخی در مجمع‌الجزایر قطبی سوالبارد رخ داد که شمالی‌ترین منطقه مسکونی کره زمین است و تنها هزار کیلومتر با قطب شمال فاصله دارد. در واقع، این جزیره در اقیانوس منجمد شمالی واقع شده و درست در میانه فاصله بین نروژ و قطب شمال است.

آنچه ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی در بزرگ‌ترین شهر و مرکز مجمع‌الجزایر سوالبارد رخ داد، نخستین مورد در تاریخ لانگیربین است و به گفته مقام‌های رسمی، متهم یک شهروند خارجی است. او با سلاحی در دست وارد بانک می‌شود و پس از سرقت مقداری پول گریخته می‌کند. پلیس منطقه هم پس از مدتی کوتاه سارق را در مرکز شهر بازداشت و پرونده را مختومه می‌کند. مقام‌های محلی جزئیات پرونده سرقت ناکام را اعلام نکرده‌اند.

از آنجا که میزان جرم و جنایت در قطب شمال بسیار پایین است، انتشار خبر یک سرقت مسلحانه بازتابی بسیار گسترده در منطقه داشت؛ آن هم در شهری با دو هزار نفر جمعیت که همه تقریبا همدیگر را می‌شناسند و تعداد خرس‌های قطبی آن بیشتر از تعداد ساکنان است. متهم به شهر ترومسو در شمال نروژ اعزام شده تا بازجویی شود و انگیزه احتمالی خود را از دست زدن به سرقت مسلحانه بانک در روز روشن آشکار کند.

از آنجا که حضور در فرودگاه و پرواز با هواپیما تنها راه ورود به لانگیربین و خروج از آن است، طبعا خلافکاران راهی برای فرار از منطقه پیدا نمی‌کنند و شاید همین یکی از دلایل دوری ساکنان از جرم و جنایت باشد. ضمن اینکه دمای هوای این منطقه بین منفی ۲۰ تا منفی ۴۰ درجه سانتیگراد در نوسان است و کار را برای خلافکاران سخت می‌کند. مساحت مجمع‌الجزایر سوالبارد حدود دو برابر مساحت بلژیک است.

کد خبر 426107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha