همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحقیقات و آزمایش‌های موشکی سپاه به بهترین و فعال ترین شکل ممکن ادامه دارد.

علی فدوی

سردار پاسدار «علی فدوی» در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: تحقیقات در زمینه تسلیحات نظامی و موشکی یک موضوع دائمی برای این نیرو است.

وی افزود: این موضوع برای ما همچون نفس کشیدن امری ضروری و ادامه دار محسوب می شود، مگر می توان نفس کشیدن را متوقف کرد؟

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تحقیقات و آزمایش های تسلیحاتی و موشکی خود را به بهترین و فعال ترین شکل ممکن ادامه می دهیم.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ما تنها قسمت کمی از دستاوردها و اقدامات دفاعی خود را بازگو می کنیم و بخش بزرگی از دستاوردهای خود را نمایش نمی دهیم؛ طبیعی است که هیچ کشوری تمامی دستاوردهای دفاعی خود را اعلام نمی کند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم ها همواره برای ما فرصت هستند زیرا شرایطی ایجاد می کنند که متکی بر توان خود باشیم؛ هرچقدر تحریم ها بیشتر شوند دستاوردهای دفاعی کشور نیز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی چندی پیش مدعی انجام آزمایش موشکی جدید توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند و به دنبال کشاندن این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل به منظور تشدید تحریم ها علیه ایران بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این ادعای آمریکا گفت: برنامه موشکی ایران موضوعی کاملاً دفاعی است نه تهاجمی و ما ناچار هستیم در این منطقه پرآشوب و وضعیتی که بر آن حاکم بوده است و همچنین با توجه به تجاربی که از جنگ تحمیلی و دیگر وقایع در این منطقه حساس به دست آورده‌ایم، برای دفاع از کیان کشور، خودمان را به هر آنچه برای دفاع به آن نیاز داریم مجهز کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در یک موضوع گیری در رابطه با ادعای آمریکایی ها مبنی بر آزمایش موشک جدید توسط ایران گفت: لزومی نمی بینیم در خصوص توانمندی های موشکی به کسی پاسخگو باشیم. مگر آمریکایی ها هر سوالی که از آنها پرسیده می شود پاسخ می دهند.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی تاکید کرد: ما اگر نیاز به آزمایش و توسعه توان موشکی داشته باشیم از کسی اجازه نمی گیریم و این کار را انجام می دهیم.

کد خبر 426062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha