چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی - دبیر: توسعه بافت‌های مسکونی در حاشیه شهر اغلب پیامدهایی به همراه دارد که یکی از آنها، نزدیکی و کنار هم قرار گرفتن مراکز صنعتی و خدماتی با خانه‌های مسکونی است که در درازمدت می‌تواند باعث مشکلاتی از جمله آلودگی‌های زیست‌محیطی شود.

علی‌الله‌سلیمی

موضوعی که اکنون نشانه‌های آن را می‌توان در بخش‌های حاشیه‌ای مناطق شرق تهران دید. از جمله، فعالیت پایانه مسافربری شرق تهران در چهارراه تهرانپارس که با گذشت زمان، پیامدهای ناخوشایند آن به مرور دامنگیر اهالی محله شرق تهران شده است. یکی از مشکلات همجواری این پایانه با بافت‌های مسکونی، فعالیت مشاغل جنبی در اطراف و داخل پایانه است. از جمله کارواش‌ها که پساب آنها به مسیل‌های شرق تهران هدایت می‌شود.

مشکل بعدی، آلودگی صوتی ایجاد شده از فعالیت اتوبوس‌ها و مسافربرهای شخصی است که معمولاً به‌طور شبانه‌روزی در این محدوده‌ تردد دارند. از بوق‌های گوشخراش وقت و بی‌وقت اتوبوس‌ها و دیگر خودروها گرفته تا صدای دادزن‌ها که با ترفندهای مختلف برای جذب مسافران بیشتر از همه توان تارهای صوتی خود استفاده می‌کنند. ایجاد ترافیک در اطراف پایانه، از دیگر مشکلاتی است که ساکنان محله‌های مجاور این پایانه با آن مواجه هستند.

البته با حضور و نظارت مأموران راهنمایی و رانندگی، ترافیک چهارراه تهرانپارس معمولاً به موقع کنترل و هدایت می‌شود، اما با توجه به موقعیت هندسی مسیرها در این محدوده، با کوچک‌ترین بی‌نظمی از سوی برخی رانندگان، گره‌های ترافیکی خیلی زود و به شدت خودنمایی می‌کند و باعث کلافگی رانندگان و هدررفت وقت آنها می‌شود.

با توجه به همین مشکلات و نظرات کارشناسان که لزوم جابه‌جایی پایانه مسافربری شرق را از مدت‌ها قبل مطرح کرده‌اند، موضوع جابه‌جایی این پایانه مسافربری از چندی قبل در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفته و قرار است به‌زودی با انتقال این پایانه به گوشه دیگری از شرق تهران، مشکلات فعلی به حداقل برسد، اما تحقق این امر با کندی همراه است که امید می‌رود سرعت گیرد و مشکلات اهالی این منطقه را به حداقل برساند.  

کد خبر 425939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha