نفیسه ارباب: رئیس انجمن علمی مددکاری ایران در نامه‌ای به سازمان بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به نقض حریم قانون در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از کشمکش وزارت بهداشت و بهزیستی بر سر این دانشگاه پرده برداشت.

دکتر مصطفی اقلیما در این نامه خواستار رسیدگی به حذف غیرقانونی تبصره‌های 10 و 12 اساسنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، که اختصاص به شیوه تعیین رئیس و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دارد، شده است.

عضو مؤسس دانشگاه علوم بهزیستی در این نامه عنوان کرده، طبق ماده تبصره‌های تصویبی شورای گسترش و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، تعیین و تأیید رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به‌عهده رئیس سازمان بهزیستی است و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فقط مسئولیت تأیید رئیس و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه را برعهده دارد.

دکتر اقلیما می‌گوید، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حذف نام سازمان بهزیستی و تبصره‌های 10 و 12 از اساسنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فردی را که سابقه کار اجرایی و مدیریتی نداشته، استادیار و دارای پایه اول علمی است، از سوی شورای گسترش و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی که وزیر بهداشت رئیس و معاونینش عضو آن هستند، به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تعیین کرده است.

در این نامه همچنین آمده است: به‌دلیل تأیید نشدن حکم ریاست جدید دانشگاه و نقض قانون، با گذشت 5 ماه از تغییرات صورت گرفته؛ این دانشگاه توسط سرپرست اداره می‌شود.

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران می‌گوید، رئیس سازمان بهزیستی در نامه‌ای که به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته، تأیید کرده است، تغییرات در اساسنامه دانشگاه بدون مصوبه هیأت امنای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و معرفی رئیس دانشگاه به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بدون پیشنهاد رئیس سازمان بهزیستی وجاهت قانونی ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا با جلوگیری از تغییر در اساسنامه، مانع از انتصاب غیرقانونی ریاست دانشگاه شود.

دکتر اقلیما افزوده است: استادان دانشگاه به‌دلیل انتخاب نشدن رئیس دانشگاه از مجموعه 120 عضو هیأت علمی و نقض حریم قانونی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصمیم به اعتصاب داشتند که با  ارسال نامه به بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری و درخواست رسیدگی از رئیس‌جمهوری تاکنون از اقدام به اعتصاب خودداری کرده‌اند.

کد خبر 42591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز