همشهری آنلاین: امیر علی جهانشاهی گفت: ارتقاء بالگردی تاثیر زیادی در قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح دارد.

امیر علی جهانشاهی

به گزارش فارس،  امیر علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش صبح امروز(شنبه) در اولین همایش هم اندیشی تخصصی نخبگان هوانیروز آجا و شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: هوانیروز با نقش موثری که در پیروزی انقلاب داشت، کانون اصلی پشتیبانی از یگان های رزمی ارتش و سپاه بود. هوانیروز در همه صحنه های چهل سال گذشته از جمله غائله های بعد از انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن حضور موثر داشت.

وی با بیان اینکه هوانیروز در دوران دفاع مقدس بیش از ٦٠٠ تانک و ٤٠٠ خودرو زرهی دشمن را منهدم کرد و بیش از ٧٠ هزار تن مهمات و تجهیزات را جابجا کرد، افزود: سند گویای ایثارگری های هوانیروز در دفاع مقدس، ٢٥٠ شهید سرافراز و ٥٠٠ جانباز است.

امیر جهان شاهی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی نیز هوانیروز در راستای کمک به مردم در حوادث طبیعی همیشه حضور داشته است. در زلزله کرمانشاه مردم می گفتند هرگاه بالگرد هوانیروز را می بینیم احساس می کنیم که مسئولین و حکومت به فکر ما هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه هوانیروز از نخستین روزهای پس از انقلاب در تحریم قرار داشته، عنوان کرد: در جهت مراقبت از مرزها، بعد از جنگ تحمیلی هوانیروز در پشتیبانی نزدیک از یگان های حاضر در مرز اعم از سپاه و ارتش حضور دارد. در سالهای اخیر تغییرات زیادی در اصلاح ساختار یگان های نزاجا اعم از هوانیروز داشتیم و اقدامات خوبی انجام شد.

وی گفت: در خصوص تشکیل مراکزی برای قطعه سازی اقدامات خوبی صورت گرفته است. در هوانیروز صنایع یاعلی تشکیل شده که بیش از ١٥٠٠ نوع قطعه برای بالگردهای هوانیروز ساخته می شود.

امیر جهانشاهی با بیان اینکه همایش امروز برای ایجاد ارتباط بین صنایع کشور و صنایع یاعلی هوانیروز است، تصریح کرد: قطعا ارتقاء بالگردی ما در زمینه بهینه سازی، بازسازی و نوسازی تاثیر زیادی در قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح خواهد داشت. نیاز است در جهت ارتقاء توان رزمی هوانیروز اقدام کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بازدید اخیر ستادکل نیروهای مسلح از یگان های نزاجا در یکی از استانها، گفت: پس از این بازدید بازرسان ستادکل برای ما نوشتند که هوانیروز قدم های مفید و امیدوارکننده ای در راستای ارتقاء توان بالگردی و قدرت رزمی برداشته است.

کد خبر 425477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha