گروه شهری: سازمان تعزیرات حکومتی در حالی دو هتل بین‌المللی در تهران را به پرداخت جریمه نقدی به‌دلیل دریافت اضافه بها محکوم کرده است

که مطابق بخشنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هتل‌های دارای استاندارد کیفیت خود می‌توانند نرخ اقامت را تعیین کرده و پس از اعلام به سازمان یاد شده دریافت کنند.

این حکم در حالی صادر شده است که معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌دلیل رعایت نکردن ابلاغیه این سازمان از سه هتل به سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کرده بود.

صدور حکم جریمه نقدی برای دو هتل بین‌المللی در تهران اینک قرار است در مرحله تجدید نظر مورد اعتراض اتحادیه هتل‌داران و هتل آپارتمان‌های تهران قرار گیرد.

سازمان تعزیرات حکومتی کشور به ایسنا خبر داده است: « یکی از هتل‌ها با محاسبه نرخ ارزی از مسافران خارجی برای اطاق یک تخته حدود 148 هزار تومان و دو تخته ‌154 هزار تومان دریافت می‌کرده است که پس از تشکیل پرونده و رسیدگی در شعبه ‌٣٦ تعزیرات حکومتی تهران، هتل مذکور به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ‌٧٢ میلیون تومان محکوم شد. همچنین یکی دیگر از هتل‌ها نیز به اتهام اضافه دریافتی به مبلغ ‌٤٨ میلیون تومان جریمه شده است.»

معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نیمه آذرماه هتل‌ها را موظف به دریافت مبلغی کمتر از نرخ مصوب اتحادیه کرده بود.

این ابلاغیه بر خلاف بخشنامه‌های قبلی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بود که در آن به هتل‌داری که استانداردها را رعایت می‌کرد اجازه داده بود خود نرخ اقامت را تأیید کند.

رجبعلی خسروآبادی، مدیر اجرایی اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران در این باره به همشهری گفت:« طبق ماده 72 و 73 قانون نظام صنفی دولت حق ندارد به‌طور مستقیم نرخ‌گذاری کند و بر همین اساس هتل‌ها به تغییر نرخ صورت‌گرفته از سوی معاونت گردشگری اعتراض دارند».

وی همچنین با تأکید بر این نکته که مطابق قانون نسبت به رأی صادره برای دو هتل هما و سیمرغ اعتراض خواهیم کرد گفت:« مطابق قواعد معاونت گردشگری هر هتلی که استانداردهای لازم را رعایت کند مشمول نرخ‌گذاری نخواهد بود و مدیر واحد مربوطه خود نرخ را محاسبه و پس از تأیید اتحادیه و مهر از سوی مرجع ناظر آن را به اجرا می‌گذارد که عملکرد دو هتل یادشده بر همین رویه بوده است».

کد خبر 42524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز