پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهش جدید در مورد مردان میانسال و سالمند نشان می‌‌دهد حتی مقدار متوسطی ورزش می‌‌تواند به طور تاثیرگذاری طول عمر مردان را بیفزاید.

به گزارش هلث‌دی نیوز یک بررسی بر روی کهنه‌ سربازان در آمریکا - که بزرگترین مطالعه انجام‌شده در این مورد تا به حال است - نشان داده است که یک برنامه پیاده‌روی 30 دقیقه در روز برای دست کم چهار تا شش روز در هفته  برای به  نصف رساندن خطر مرگ زودرس ناشی از همه علل کافی است.

به گفته  پیتر کاکینوس، رئیس بخش بیماری‌های قلب در مرکز پزشکی امور کهنه‌‌سربازان در واشنگتن :"با افزایش توانایی شما برای ورزش- افزایش آمادگی بدنی شما- به شکلی تدریجی شما خطر مرگ خود را کاهش می‌دهید."

کاکینوس یادآور شد: " نکته این است  که سودمندی یافت‌شده در این بررسی از لحاظ کاهش خطر مرگ و میر زودرس با مقدار کمی ورزش به دست آمده بود. تقریبا دو تا سه ساعت راه  رفتن تند در هفته. که درست معادل 120 تا 200 دقیقه در هفته می‌شود. و می‌توان آن را در سراسر هفته یا سراسر روز توزیع کرد. بنابراین تداخلی با زندگی روزمره فرد هم پیدا نمی‌کند."

دکتر آلیس لیختن‌شتاین رئیس آزمایشگاه تغذیه قلبی-عروقی در مرکز تحقیق تغذیه انسانی در دانشگاه تافتز با این نتیجه‌گیری موافق است.

او می‌گوید: "آنچه این یافته‌ها نشان می‌دهد این است که میزانی از فعالیت جسمی که هر فردی باید بتواند انجام دهد، نفعی واقعی از لحاظ کاهش خطر مرگ زودرس برای او دارد."

او می‌افزاید: "نگنه مهم این است که باید دانست لزومی ندارد که برای ورزش حتما لباس‌های مخصوص، عضویندر باشگاه ورزشی یا تجهیزات ورزشی خاص داشته باشید. این میزان فعالیت جسمی را هرکسی می‌تواند انجام دهد."

کد خبر 42519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز