چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه خسارت سرمازدگی باغات کشور حدود 30درصد برآورد شده است، گفت: خسارت این بخش به باغداران پرداخت می‌شود.

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص میزان خسارات وارده به باغات سراسر کشور به خاطر سرمازدگی، ‌اظهار داشت: در استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران میزان خسارت باغاتی که میوه‌ها روی درختان مانده است به 50 درصد می‌رسد، اما 50 درصد محصولات مرکبات باغات مازندران پیش از آغاز موج سرما برداشت شده بود، ولی بیش از نیمی از مرکباتی که روی درختان مانده آسیب دیده است.

اسکندری با بیان اینکه خسارت باغدارانی که باغات آنها زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است از این طریق پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: برای تأمین خسارت باغاتی که زیر پوشش بیمه نیست باید از سایر منابع استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اعلام کرد: به منظور تنظیم بازار میوه پایان سال 3 هزار غرفه و جایگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزان در 242 شهرستان برپا می‌شود که 30 مورد از این جایگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شهرهای تهران و کرج برپا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در این مراکز و محل‌ها با همکاری تشکل‌های غیردولتی، محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از بخش تولید به بخش مصرف عرضه می‌شود، گفت: اگر لازم باشد برنامه واردات میوه برای تنظیم بازار اجرا می‌شود.

کد خبر 42516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز