فریبا خانی: کشورهایی که مرزهای مشترک دارند، از علاقه‌مندی فرهنگی مشترکی هم برخوردارند. اوایل آذر امسال، در گالری پردیس ملت، آثار هنرمندان ترکیه و ایران، در نمایشگاه «مرز مشترک» به نمایش درآمد.

هنر در مرز مشترک

«مهرنوش برادران»، مسئول گالری پردیس ملت دربارهی انگیزهی برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار دوچرخه میگوید: «مجید عباسیفراهانی، پروژهای را به این نام دنبال میکند و از هنرمندان کشورهای همسایه دعوت میکند که نمایشگاه مشترک برگزار کنند. به دلیل هممرزبودن ایران با ترکیه، نقاط مشترک بسیاری در هنر و فرهنگ داریم. مرز مشترک فقط مرزخاکی و آبی نیست و کشورها، مرزهای مشترک فرهنگی هم دارند.»

برادران توضیح میدهد: «در نمایشگاه مرز مشترک، عباسیفراهانی، که خود هنرمند است، آثار هنرمندان ایرانی را انتخاب کرده و آثار هنرمندان ترکیه را نیز «دنیژان اوزر»، از هنرمندان تجسمی ترکیه انتخاب کرده است.» دور دوم نمایشگاه، با همکاری هنرمندان پاکستانی در شهر کراچی با موضوع شاهنامه  برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه، نقاشی، چیدمان، عکس و کارهای حجمی هنرمندان ایرانی و ترکیهای نمایش داده شد. از جملهی این آثار، میتوان به چیدمان جالبی از کتاب «نام من سرخ» نوشتهی «اورهان پاموک»، کاری از «مرتضی بصراوی» و پرترههای زیبای «حامد جابرها» اشاره کرد. «مصطفا آلبایراک» هم یک اثر حجمی زیبا ارائه داد. او در آن اثر، داستان آدمهایی را روایت میکند که در زمان و حالتهای مختلف محبوس شدهاند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی 946
اثر مرتضی بصراوی
دوچرخه‌ی شماره‌ی 946
اثر گول یلدیز از ترکیه
دوچرخه‌ی شماره‌ی 946
اثر باریس ساریباس از ترکیه
دوچرخه‌ی شماره‌ی 946
اثر ساغر دئیری
دوچرخه‌ی شماره‌ی 946
اثر لیلا عمادی
هنر در مرز مشترک
اثر کتایون کرمی

هنر در مرز مشترک
اثر اُبِن ییلماز از ترکیه
هنر در مرز مشترک
اثر زینپ بینگول از ترکیه
هنر در مرز مشترک
عکاسی از نمایشگاه: محمود اعتمادی/ دوچرخه
کد خبر 424984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha