فریبا خانی: تصویرها تو را به دل داستان‌ها می‌برند، جایی در قعر چاه با حضرت یوسف(‌ع). آن‌گاه که برادران حسودش او را در چاه انداختند و رهایش کردند. و انتظاری که یعقوب کشید تا سوی چشمانش رفت.

در قعر چاه یا شکم ماهی

با یونس پیامبر در شکم ماهی خواهیم شد. حضرت مریم را خواهیم دید با کودکی در آغوش. میتوانید با این تصویرها به لحظههای دعاو نیایش بروید. این نمایشگاه مغناطیس خوبی دارد. من فکر میکنم هر اثر هنری میتواند مثل یک آهنربا باشد. حدس بزنید کجا هستم؟

این روزها در موزهی هنرهای دینی امام علی (ع) نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی برپا شده است. من در طبقهی سوم موزه هستم و دارم به تصاویر نگاه میکنم. شاید دوست داشته باشید دربارهی این نمایشگاه بیشتر بدانید. دومین جایزهی جهانی ادیان در سال ۱۳۸۶ با موضوع تصویرگری برگزار شد. حالا در این نمایشگاه گزیدهای از آثار آن جایزه به نمایش درآمده است؛ آثاری که در گنجینهی موزه نگهداری میشوند.

در این نمایشگاه میتوانید آثار زیبای تصویرگری هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی را ببینید؛ کارهایی زیبای از محمدعلی بنی‌اسدی، علی عامه‌کن، حسن عامه‌کن، عطیه مرکزی، حسام‌الدین طباطبایی و یا مارینا بکتوا، کاتیا تاراسوا، استیاند موری، زدنکو باسیک، نلـی باب، سم کیزیلتوک. در این نمایشگاه علاوه بر تصویر قصههای مذهبی، نقش آداب و رسوم کشورهای گوناگون هم دیده میشود.

به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط عمومی موزهی هنرهای دینی امام علی (ع) در این نمایشگاه ۶۵ اثر از ۲۷هنرمند ایرانی، ۲۱هنرمند از کشورهای اوکراین، کرواسی، ایتالیا، روسیه، قزاقستان، ترکیه، تایوان و عراق و همچنین آثار ۱۷ تن از استادان صاحب نام ایرانی و خارجی با موضوعهایی مانند «بیان آموزهها و تعالیم انبیا»، «نیکوکاری و نوع‌دوستی»، «دعا و نیایش» و «صلح و آشتی» به نمایش درآمده است.

نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی تا ۲۶ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) (خیابان ولی عصر(عج)، روبهروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شمارهی ۳۵) برپاست.

در قعر چاه یا شکم ماهی
تصویرگری: راحله جمعه‌پور
در قعر چاه یا شکم ماهی
تصویرگری: نلی باب، قزاقستان
در قعر چاه یا شکم ماهی
تصویرگری: مارینا بکتوا، روسیه
در قعر چاه یا شکم ماهی
تصویرگری: جلال شباهنگی
در قعر چاه یا شکم ماهی
تصویرگری: محمدعلی بنی‌اسدی
در قعر چاه یا شکم ماهی
تصویرگری: فیروزه گل‌محمدی
در قعر چاه یا شکم ماهی
عکاسی از نمایشگاه: محمود اعتمادی/ دوچرخه
کد خبر 424983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha