همشهری آنلاین: رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌ھای آمیزشی وزارت بهداشت، خروج این وزارتخانه، از طرح باشگاه‌های مثبت ایدز را تکذیب کرد.

ايدز

دکتر پروین افسر کازرون در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهاراتی مبنی بر خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های ایدز گفت: ما از این طرح خارج نشده ایم و برنامه‌های حمایتی و برنامه‌های پیشگیری مثبت، که با حمایت‌های روانی _ اجتماعی مبتلایان در باشگاه‌های مثبت ایدز است، زیر نظر سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت با تلاش بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار بیشتر، این طرح را گسترش دهیم.   

وی درباره بودجه پیش بینی شده اداره ایدز در لایحه بودجه ۹۸ نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی گسترده‌تر برنامه‌های پیشگیری و افزایش مبتلایان تحت درمان، جهت افزایش و ارتقا خدمات این بودجه باید افزایش یابد.

کازرونی گفت: در برنامه‌های کاهش آسیب، سرنگ‌ و سوزن بین معتادان توزیع می‌شود و این افراد به مراکز درمان و نگهدارنده ارجاع می‌شوند و در حال حاضر درصدد پیشرفت کمیت و کیفیت این فعالیت هستیم. همچنین علاوه بر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان امور زندان‌ها در جهت پیشگیری و کنترل اچ آی وی، تقویت بیماریابی و افزایش مراقبت، با جدیت این اقدامات را دنبال می‌کنند.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی کودکان کار مبتلا به اچ آی وی گفت: وزرات بهداشت از سال گذشته از طریق سازمان‌های مردم نهادی که در ارتباط با کودکان کار فعالیت می‌کنند، برای آگاهی و اقدامات مشاوره، پیشگیری و شناسایی کودکان مبتلا فعالیت می‌کند.

  • فعالیت اتوبوس‌های ایدز ادامه دارد

 رییس اداره ایدز و بیماری‌ھای آمیزشی وزارت بھداشت در پایان با بیان اینکه موبایل کلینیک‌های ایدز (اتوبوس‌های ایدز) همچنان به فعالیت خود می‌دهند، گفت: فعالیت این اتوبوس‌ها متوقف نشده است و در عین حال به گسترش بیشتری نیازمند است.

برای کسب اطلاعات آموزش، پیشگیری از ایدز و بیماری‌های آمیزشی، آدرس و شماره تلفن مراکز مشاوره، آزمایش و مراقبت و درمان در سراسر کشور به سایت WWW.HIV-STI.IR  مراجعه کنید.

کد خبر 424952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha