همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش ستادکل نیروهای مسلح گفت: دانش دفاعی و امنیتی با کمک همه ظرفیت‌های کشور و با هدایت نیروهای مسلح تولید و به کارگیری می‌شود.

محمدحسن باقری

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» در چهارمین نشست مدیران دانش و پژوهش نیروهای مسلح که در سازمان بسیج اقشار برگزار شد، اظهارداشت: بسیج حلقه اتصال مردم با نیروهای مسلح است.

وی افزود: بسیج می تواند نیازهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح را به واسطه ارتباط با نخبگان و پژوهشگران برطرف و به واسطه از نخبگان نیز حمایت کند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با یادآوری این که ما نباید به پژوهش‌های آینده‌نگرانه کم‌توجهی کنیم، گفت: ترسیم تصویر فضای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده کشور، وظیفه حوزه پژوهش و دانش است.

امیر باقری یادآور شد: امروز در نمایشگاه دانش و پژوهش سازمان بسیج اقشار شاهد شکوفایی بخش کوچکی از توانمندی‌های نخبگان بسیج بودیم.

وی تصریح ‌کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانشی نیروهای مسلح باید با یکدیگر ارتباط ۲ سویه داشته باشند و این ارتباط را مرتبا تقویت کنند.

معاون‌ پژوهش ستادکل نیروهای مسلح یکی از خلأهای حوزه دانش و پژوهش را نداشتن نظام‌های نشان دهنده که مسیر و جهت دانست و افزود: تاکنون ۳۶ زیرنظام را به منظور بخش های پژوهشی تا امروز ایجاد کرده ایم.

سردار باقری به برگزاری نشست مدیران دانش و پژوهش در ۶ استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: باید در نشست‌های آینده پنل‌های تخصصی با حضور نخبگان برگزار شود.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیروهای مسلح باید تربیت نیروهای با مهارت و تولید علم را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار محمدحسین سپهر روز یکشنبه در ادامه چهارمین نشست مدیران دانش و پژوهش نیروهای مسلح که در سازمان بسیج اقشار برگزار شد، اظهارداشت: اسلام یک دین نظام ساز است و ما در انتظاریم تا وعده الهی مبنی بر تحقق حکومت امام زمان(عج) محقق شود.

وی با بیان این که نقش نخبگان در تحقق وعده الهی و پیشرفت جامعه باید مشخص شود، افزود: نیروهای مسلح جز نخبگان هستند که نقش بی بدیلی در تحقق تمدن اسلامی دارد.

کد خبر 424950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha