چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

به اطلاع همه مصرف‌کنندگان گوشت مرغ می‌رسانیم که ظرف همین ماه همه مرغ‌ها برای عرضه در مغازه‌ها و میادین ضمن بسته‌بندی شدن صاحب شناسنامه هم می‌شوند.

حسین مقدم‌نیا رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح گسترده و سراسری تا چند روز آینده مرغ کشتار شده پس از بسته‌بندی روانه بازار مصرف خواهد شد.

به گفته مقدم‌نیا این بسته‌بندی نقش شناسنامه را ایفا می‌کند و روی آن نام کشتارگاه، تاریخ کشتار و تاریخ عرضه درج شده، بنابراین کیفیت عرضه از این پس قابل کنترل خواهد بود و می‌توان مشکلات احتمالی را پیگیری و به کشتارگاه‌ها تذکر داد. رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران می‌افزاید: تا پیش از این کشتار از طریق سنتی انجام می‌گرفت و براساس نیاز روزانه توزیع می‌شد.

او در خصوص اظهارات رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی کشور که از سرازیر شدن مازاد مرغ سایر استان‌ها به صورت فله‌ای و غیر بسته‌بندی با کیفیت پایین به بازار تهران خبر داده بود، هم می‌گوید: چون استان تهران از نظر حجم مصرف اهمیت دارد براساس طرح ساماندهی تصمیم گرفتیم چند استان را به عنوان پشتیبان استان تهران انتخاب کنیم.

به این ترتیب این استان‌ها متعهد شده‌اند مصرف مازاد بر تولید تهران را از محل مازاد مصرف خود تامین کنند. او وعده داد همین چند روز آینده عرضه مرغ در تهران فقط به صورت بسته‌بندی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 42494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز