همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: بعد از سال‌ها صبر بالاخره کمپانی کپکام دست به دوباره سازی بازی Resident Evil ۲ برای کنسول‌های نسل هشتم و ویندوز زد.

image.png

بعد از سال‌ها صبر بالاخره کمپانی کپکام دست به دوباره سازی بازی Resident Evil ۲ برای کنسول‌های نسل هشتم و ویندوز زد.

شما شاید یادتان نیاد، آن موقع که کنسول Ps۱ حکمرانی میکرد بازی RE ۲ کابوس همه گیمرها بود. این بازی به خاطر سبک ترس و بقا خود در اون سال ها بسیار معروف بود.

هیچ وقت یادم نمیرود وقتی که Resident Evil ۲ تازه آمده بود من فقط هفت سال داشتم. در خانه یکی از رفیق‌هام فقط اول بازی را دیدم و خدا شاهد تا یک هفته خوابم نبرد. خلاصه اینکه شاید الان نسخه مربوط به سال ۹۸ را بازی کنید لذت نبرید و در آن زمان RE ۲ غولی برای خودش بود.

در حالت کلی سبک ترس و بقا Survival horror در سری بازی های RE تعریف می‌شود. چراکه می‌توان به جرات گفت اولین بازی ترسناکی بود که ساخته شد. حالا زمان گذشت و در امسال یه رونمایی ریز ولی تاثیر گذار از این بازی شد و مردم هم کف سوت زدن کلی ذوق کردند.

کپکام که تولید کننده سری بازی‌های Resident Evil است از نحوه دوباره سازی RE۲ تریلری‌هایی را منتشر کرد. حالا وب‌سایت مطرح و فوق تخصصی Game Spot در زمینه بازی آمده و این تریلرها را کنار هم گذاشته و اطلاعاتی از این بازی استخراج کرده که در ادامه شاهد خواهید بود.

از آن جایی که این بازی بدون هیچ عنوانی ندارد یعنی فقط با عنوان Resident Evil ۲ رونمایی شده شاید برای گیمرها جای سوال باشد که این بازی شاید نسخه ارتقاع یافته با همان remastered است. باید گفت که با توجه به تریلرهای رونمایی شده به طور صد در صد این بازی یه نسخه دوباره سازی شده با بالاترین گرافیک است.

  • گیم‌پلی و طراحی بازی

بازی RE۲ با دید سوم شخص طراحی شده برخلاف نسخه اصلی خود در سال ۹۸ دوربین بازی دوبعدی بود. کپکام سعی کرده تا جای ممکن حس ترس بقا را دوباره زنده کند. اینطور که از این خبرا نیست که در بازی مهمات و امکانات زیادی وجود داشته باشد.

در حالت کلی سیستم هدف‌گیری و دوربین بازی طوری طراحی شده تا گیمر بتواند به راحتی هدف گیری و تیراندازی کند و بازی هم بتواند حس تیراندازی واقعی را حفظ کند.

مانند نسخه اصلی در این دوباره سازی، بازیکن باید به حل پازل و جمع آوری منابع و ... بپردازد. در این دوباره سازی بازیکن آزادی عمل بیشتری دارد می‌تواند مکان خود را عوض کند از درگیری‌های بی خودی اجتناب کند که در نسخه ۱۹۹۸ این موارد وجود نداشت.

کپکام سعی کرده بسیاری از جلوه های بصری واقع در نسخه اورجینال بازی را دوباره با جزیات بیشتر طراحی کند. اگر از RE اولیه چیزی به خاطر دارید شاید دوباره در این دوباره سازی با جزیات بیشتر آن را ببینید.

یکی از ویژگی خاص RE۲ این بود این بازی دو شخصیت اصلی و داستانی جدا از هم داشت. شخصیت ها عبارت بودند از؛  لئون و کلیر. این بازی روایتگر یک مأمور جدید پلیس در شهر راکون به نام لیان اسکات کندی، و یک دانشجو با نام کلر ردفیلد می‌باشد، که قصد فرار از شهری را دارند که به علت شیوع ویروس، ساکنین آن تبدیل به زامبی شده‌اند.

 در این دوباره سازی هم قادر خواهید بود تا هرکدام از این دو شخصیت ها را انتخاب کنید و وقتی که بازی را به اتمام رساندید می توانید شخصیت بازی را با خط داستانی جدید امتحان کنید.

این بازی قرار است در ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۹ منتشر شود.

منبع: GameSpot

کد خبر 424938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha