همشهری آنلاین: رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران گفت: امیدوار هستیم که در سال‌های آینده صادرات تکنولوژی را جایگزین صادرات نفتی کنیم.

باید تکنولوژی را جایگزینی صادرات نفت کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی موسی خانی رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران در مراسم افتتاحیه دومین دوره از مسابقات روبوکاپ آزاد که در جزیره کیش در حال برگزاری است، با اشاره به روبوکاپ، اظهار کرد: برخی تصور می کنند که روبوکاپ نوعی سرگرمی و بازی است اما برخلاف تصورات این علم به دنبال افزایش دانش هوش مصنوعی که محور نسل چهارم انقلاب صنعتی را تشکیل می دهد، است.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران با اشاره به افزایش میزان اشتغال به کمک دانش روبوکاپ، گفت: کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن و چین با بهره بردن از ربات ها به دنبال افزایش بهره وری صنعتی و اشتغال زایی هستند و ما هم باید به همین سو حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه علم رباتیک مزایای بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: با حمایت همه جانبه می توانیم از این حوزه برای تشخیص استراتژیک استفاده کنیم. اکنون شرکت بنز اعلام کرده است که رقبای او دیگر شرکت های خودروسازی نیستند بلکه شرکت های نرم افزاری و هوش مصنوعی تبدیل به رقبای قدر برای او شده اند.

موسی خانی با اشاره به نسل آینده کشور، بیان کرد: امیدواریم به همت نسل آینده و حمایت مسئولان در آینده ای نزدیک به جای صادرات نفت، تکنولوژی را به دیگر کشورها صادر کنیم.

کد خبر 424777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha