چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران بنا به دعوت پروفسور کلاوس شوآب، بنیان گذار و رئیس مجمع جهانی اقتصاد به منظور شرکت در اجلاس سالانه این مجمع، امروز عازم داووس در سوئیس شد.

مجمع جهانی اقتصاد، یک نهاد مستقل و غیردولتی بین‌المللی است که همه ساله رهبران و مدیران ارشد سیاسی، اقتصادی، تجاری و مذهبی جهان و صاحب نظران برتر این حوزه‌ها را در دهکده داووس گردهم می‌آورد تا از طریق مشارکت و تبادل نظر شرایط و روندهای جهانی را مورد ارزیابی قرار دهند و جهت‌گیری‌های کلی بین‌المللی را رصد کنند و برای بهبود زندگی شهروندان جامعه جهانی متعهد شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، پروفسور شوآب، یک استاد دانشگاه و اقتصاددان مشهور سوئیسی است که برای اولین بار در سال 1971 به ابتکار شخصی خود تعدادی از اقتصاددانان، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع مطرح جهان را برای هم‌اندیشی درباره موضوعات اقتصادی جهان و یافتن راه کارهایی برای بهبود شرایط زیست شهروندان و ارتقای بهره‌وری، به داووس دعوت کرد.

پس از آن این مجمع سال به سال گسترده‌تر شد و به اهمیت آن به عنوان یک همایش تخصصی و تصمیم‌ساز جهانی افزوده شد و امسال پروفسور شوآب شخصا از دکتر قالیباف برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

اجلاس امسال با تاکید بر موضوع  "قدرت نوآوری مشارکت جویانه" حول محورهای همکاری و رقابت در تجارت، تبیین ناامنی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، پیوند منافع برای عبور از اختلافات و شکاف‌ها، کشف جهت‌گیری‌های نوین علم و فن‌آوری و در ک تحولات آینده در حوزه جوامع و ارزش‌ها، متمرکز شده است.

هم‌چنین امسال به دلیل جایگاه ویژه کلان شهرها در شکل‌گیری اقتصادهای نوین و جریان های بین‌المللی، برای اولین بار موضوع شهری شدن جهان و مدیریت شهرها در قرن حاضر به عنوان یکی از محورهای اجلاس مورد توجه واقع شده است و بناست تعدادی از شهرداران مهم جهان از جمله شهردار تهران برای هم فکری و تبادل تجارب و دیدگاه‌های خود در داووس گرد هم آیند.

شهردار تهران علاوه بر شرکت در نشست‌های تخصصی شهرداران، با برخی از همتایان خود و صاحب‌نظران بین‌المللی با هدف توسعه و تقویت همکاری‌های متقابل شهری، ملاقات خواهد داشت.

کد خبر 42475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز