همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، آن را از ساده ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: با منطق خودباوری و توکل بر خدا می توان در این عرصه نیز پیروز میدان بود.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی در سومین یادواره ۸۳ شهید تدارکات و پشتیبانی چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: امروز پس از چهل سال بالندگی و رشد و کسب پیروزی های متعدد بر دشمن، با مشکل اقتصاد مواجه هستیم که معتقدیم این مشکل در برابر مشکلاتی که پشت سر گذاشته ایم بسیار ساده است.

وی ادامه داد: در حالی که برخی عقیده دارند که برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم کشور ناگزیر به مذاکره با دشمن هستیم اما در پاسخ به این افراد باید گفت؛ اگر به جای مذاکره و رفاقت با دشمن، مبارزه با وی را در پیش بگیریم می توانیم بر این مشکلات چیره شویم.

سردار نقدی با بیان اینکه ایران اسلامی در خصوص امکانات اقتصادی توانمندتر از دشمن است، تصریح کرد: انرژی و سوخت قابل توجه، مواد اولیه، نیروی انسانی جوان و نخبه، مواد معدنی سرشار و نقدینگی لازم از مهمترین شاخص های یک اقتصاد پویا و پیشرو است که همگی این امکانات را در اختیار داریم و با اتکا به آن می توانیم مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، خودباوری، اعتماد بنفس و منطق شهادت طلبی را از الزامات پیروزی بر دشمن برشمرد و گفت: اگر به این الزامات توجه کافی داشته باشیم به چنان رشد و جهشی دست پیدا خواهیم کرد که دستاوردهای چهل سال گذشته در برابر آن اندک خواهد بود.

سردار نقدی، مذاکره با دشمن را بی نتیجه دانست و افزود: تجربه نشان داد که دشمن قابل اعتماد نیست و نمی توان با آن وارد مذاکره شد، از همین رو توصیه می شود تا با تاسی از سخنان مقام معظم رهبری به مسیر انقلاب بازگردیم و به داشته های خود متکی شویم.

وی با اشاره به سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در آن سالها با دستان خالی در حالی که تمام زیرساخت های کشور از سوی دشمن ویران شده بود توانستیم کشور را بسازیم و امروز به یکی از قدرت های مهم منطقه و دنیا تبدیل شده ایم.

سردار نقدی، روحیه شهادت طلبی را عامل مهم غلبه بر مشکلات و سختی ها دانست و افزود: مردم کشور از طاغوت نترسیدند و در حالی که هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشتند با تقدیم جان خود توانستند به رهبری امام راحل انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند و پس از آن نیز در این مسیر ایستادگی کردند.

وی با مقایسه شرایط کشور در سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در چهلمین سال از عمر انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف جهش داشتیم و امروز به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده ایم.

سردار نقدی ادامه داد: این دستاوردها برخلاف تبلیغات سوء دشمن در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری و نظامی است و در مقایسه با رشدی که کشورهای دیگر در این مدت داشته اند چشمگیر و بی سابقه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه با گرامیداشت یاد و مقام والای شهیدان، برگزاری یادواره های شهدا را کلاس درس شهادت طلبی عنوان کرد و گفت: شهید حجت خدا بر ما مردم است تا با الگوگیری از این ایثارگران ایستادگی و شهادت طلبی را تمرین کنیم.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: خداوند انسان را برای رسیدن به کمال و شهادت آفرید و بی شک نخستین گام در این مسیر تکاملی تسلیم شدن در برابر خدا و نه گفتن به غیر از خداست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۸۳ شهید گلگون کفن در حوزه قرارگاه و پشتیبانی هستند.

کد خبر 424584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha