سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: پرونده صنعت بازی امسال هم با تمام کم و کاستی‌ها خودش روبه اتمام است.

بازی

سال ۲۰۱۸ برای اهالی گیمر و بازی بسیار خاص بود. توصیفش مقداری سخت و ملال آور است، اینطور بگویم که بازی های زیاد منتشر شد ولی عمده آنها چنگی به دل نمی‌زد. با این حال صنعت گیم در آغاز سال جاری بی حاشیه شروع اما  با حوادث رو به اتمام است.

امسال  به جز چندتا بازی انگشت شمار چیزی دیگری نبود که  گیمرها ( به ویژه گیمرهای ایرانی) را خوشحال کند. اوایل سال ۲۰۱۸ همه چیز آرام بود تا God Of War رسیدیم، اینجا بود که برای چند وقت راضی بودیم که یک بازی خفن در حد انتظارت آن هم از نوع انحصاری در دستمان بود.

در طی این ماه ها نوبت رسید به ، خیلی دوست داشتیم تا در این فستیوال رونمایی از بازی‌هایی مثل The last Of Us Part ۲ و Cyberpunk ۲۰۷۷ و ... ببینیم ولی اینطور نشد. درعوض کلی تریلر ناب و امیدوار کننده به نمایش در آمد و گیمرها در پوست خود نگنجیدند.

در تابستان، یکی دو بازی اسم رسم دار مثل Fifa ۱۹ و Shadow Of Tomb Rider و Spider Man روانه بازار شد. در این بین اما بازی Spider Man بشدت ما را غافلگیر کرد.

اوج زیبایی دنیا بازی را می توان انتشار Red Dead Redemption ۲ دید. آقا کلا راک استار ثابت کرده که با هربازی‌ای که می‌سازند استاندارهای بازی سازی را به جلو سوق میدهد. اینطور که سازنده‌های بازی‌های ویدیویی سعی میکنند از استاندارد های راک استار در بازی سازی استفاده کنند. آخر این هفته مراسم جوایز بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است، که در این مراسم در بخش بهترین بازی سال، God Of War و Spider Man و Red Dead Redemption ۲ نیز خضور دارند که تقابل این بازی‌ها دیدنی است.

همانطور که گفتم بازی‌های زیادی امسال رونمایی شد، از همین رو با برسی وب سایت‌های معتبر بازی از قرار معلوم دو بازی God Of War و Red Dead Redemtion ۲ توجه منتقدین را بیشتر به خود جلب کرده است.

God Of War

از قدیم که کنسول Ps۲ حکمرانی میکرد تا به الان، به جرائت می‌توان گفت یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ بازی God Of War است. بازی که باعث اقتدار سونی در مقابل رقبا میشد. بازی خدای جنگ (God Of War) بدون هیچ عنوان دیگر در سال ۲۰۱۸ برای Ps۴ راهی بازارشد. کلا در شماره جدید بازی خدای جنگ شاهد یک تحول عظیم در دو بخش داستانی و طراحی هستیم. داستان بازی دیگر درباره کریتوسی که برای انتقام کل آتن را با خاک یکسان کرد نیست. این بار کریتوس پدر شده و باید بار مسولیت بزرگ کردن پسر خود یعنی آتریوس را بر دوش بکشد.

کریتوس به همراه پسر خود در سرزمین ایزدان ژرمنی زندگی میکنند. ماجراجویی داستان از این جا آغاز می‌شود که کریتوس در این سرزمین خاکستر همسر دوم خودش به نام فی که مادر آتریوس هم هست را بنا بر آخرین درخواست وی می‌خواهد در بالاترین نقطه کوهستان Nine Realms ببرد. از این رو خدایان ژرمنی مثل اودین و ثور به این قضهی پی میبرند که کریتوس یک خدا از سرزمین ها یونانی می باشد و در گذشته تمامی خدایان یونانی را کشته و احساس خطر میکنند و تا جایی که بتوانند به دنبال کریتوس هستند تا او را از بین ببرند.

از ویژگی‌های جدید در این بازی می‌توان به دوربین آزاد با دید سوم شخص در بالا شانه اشاره کرد که خاصیت یک دوربین سینمایی ثابت سوم شخص را دارد و با نسخه‌های پیشین تفاوت دارد.

از جنبه سینمایی، بازی به صورت نمای مستمر و بدون هیچ کاتی در دوربین ارائه شده‌است. دشمنان موجود در بازی ریشه در اساطیر اسکاندیناوی دارند و شامل ترول‌ها، اوگر، دروگرها و همچنین مخلوقات از گور برخاسته‌ای که توسط جادوی سِیدر منحرف شده‌اند می‌باشد.

یکی از تغییرات عمده بازی این است که کریتوس دیگر از شمشیرهای دو زنجیرهٔ معروف خود بهره نمی‌گیرد، به دلیل آنکه آن‌ها را در پایان خدای جنگ ۳ از دست داد.   در عوض او از یک تبرزین جادویی به نام تبر لویاتان استفاده می‌کند که قادر است با عناصر مختلف ترکیب شده و به سمت دشمنان پرتاب شود. به طور مثال تبر می‌تواند با یخ ترکیب شود و کریتوس قادر است آن را به طرف دشمنان پرتاب کند و به شکلی جادویی آن را به سوی دستش باز گرداند.

Red Dead Redemption ۲

راک استار همیشه ثابت کرده که می‌تواند شعبده بازی‌های جالبی در بازی سازی داشته باشد و هربازی که خلق می کند تردستی‌های دارد که فک آدم تا چند وقت وا می‌ماند. RDR۲ هم از این قاعده جدا نبود اینطور که راک استار ثابت کرد استاندار های بازی سازی پایانی ندارد می‌توان یک بازی با حداقل نقص فنی را خلق کرد.

این بازی به قدری مورد ستایش گیمرها قرار گرفت که حتی کمپانی‌های رقیب مثل؛ سونی، یوبی سافت، مایکروسافت به افتخار راک استار در صفحه‌های اجتماعی خود از این بازی تقدیر کردند.

قصه تمرکز بر زندگی گروه خلافکار Van der Linde دارد که برای بقا در آن برهه تاریخی می‌جنگند. حالا چرا گفتم بقا؟ در سال ۱۸۹۹ دیگر غرب وحشی روبه افول است و آمریکا در حال توسعه اقتصادی و فرهنگی میباشد به این صورت که دیگر جایی برای گانگسترها و هفت تیر کشا نیست. از این رو ماموران قانون و جایزه بگیران یکی پس از دیگری به دنبال خلافکاران میگردند.

راک استار تمام تلاش خود را کرده که یک شبیه سازی بی نقص از آمریکا در سال ۱۸۹۹ داشته باشد و بتواند این حس را به گیمر انتقال دهند. از دیگر نکات جالبی که به چشم می‌خورد این است که شما در طول بازی تعدا بسیار زیادی شهر، روستا، کوهستان و بیابان میبینید که بسیار زیبا طراحی شده است.

از آن جایی که بیشتر زمان خود را با گروه می گذرانید، راک استار برای جلوگیری از یه نواخت بودن بازی و ارتباط بهتر با بقیه اعضا گروه، بر قراری ارتباط با آن‌ها را وارد بازی کرده که هرکدام از آن‌ها دارای ماموریت‌ها متفرقه‌ای هستند. از دیگر ماموریت‌های بازی احتمالا درگیری با دیگر گروه‌های رقیب خواهد بود. در ادامه تریلر شاهد سرقت‌های تک نفره بودیم.

v

راستی تا یادم نرفته بگویم که جمعه همین هفته مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی هست که احتمالا کلی اتفاق جالب توجه در آن رخ می دهد. تماشای آن را از دست ندهید.

کد خبر 424478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha