همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ملل توضیح کامل ولیعهد عربستان درباره ابعاد مبهم پرونده قتل جمال خاشقجی و محاکمه کسانی را که در این جنایت دست داشته‌اند؛ خواستار شد.

آنتونيو گوترش

فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: گوترش روز شنبه با محمد بن سلمان ،ولیعهد عربستان در حاشیه نشست‌ گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس دیدار کرده و خواستار توضیحات کامل او درباره ابعاد مبهم قتل خاشقجی و نیز محاکمه کامل کسانی شد که در قتل او دست داشتند.

به گزارش ایسنا، فرحان حق در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره خودداری گوترش از تشکیل یک تیم بین‌المللی تحقیقات در پرونده خاشقجی پاسخ داد: گام اول برای آغاز هرگونه تحقیقات بین‌المللی این است که از طرف یکی از کشورهای عضو درخواست رسمی دریافت کنیم و تا این لحظه چنین درخواستی نبوده است.

قتل خاشقجی که اکتبر گذشته در کنسولگری کشورش در استانبول انجام شد، خشم جهانی را علیه ریاض به دنبال داشت و درخواست‌های متعدد و مستمری برای شناسایی محل دفن جسد و این‌که چه کسی دستور چنین کاری را داده است، صادر شد.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) به تازگی اعلام کرد به این نتیجه رسیده است که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن‌سلمان انجام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که ارتباطات نزدیکی با ریاض دارد، در مورد صحت این گزارش سی.آی.ای ابراز تردید کرده و تعهد داد شریک جدی عربستان باقی بماند.

کد خبر 424460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha