همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهور گفت: برای تحقق عدالت جنسیتی تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی نهایی شده و در بودجه سال ۹۸ این شاخص‌ها در بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

معصومه ابتکار

به گزارش فارس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه از مباحثی که با آرمان‌های انقلاب پیوند خورده عدالت است و از ابعاد عدالت، عدالت جنسیتی است، گفت: هنوز در مناطقی از ایران،  دختران و پسرانی هستند که دسترسی به امکانات آموزشی ندارند و بازمانده از تحصیل هستند یا خدمات و بهداشت کم است.

ابتکار ادامه داد: برای تحقق عدالت جنسیتی تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی نهایی شده و در بودجه سال ۹۸ این شاخص‌ها در بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: سند ارتقا زنان و خانواده در اسفند ماه ۹۶ برای همه استان‌ها تدوین شد.

ابتکار عنوان کرد: نگاه رئیس جمهور در عدالت جنسیتی، بحث مدیریت زنان است، در حال حاضر ۴۱ درصد کارکنان دولت زنان هستند اما فرصت برای مدیریت زنان نبوده که ۳۰ درصد پست‌های ستادی باید در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اختلال ارتباطی یکی از مشکلات و بحران‌های حوزه خانواده است و در خانواده‌ها شاهد لکنت زبان و خشونت هستیم که تفاهم‌نامه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین‌ نسلی را با حضور وزیر آموزش و پرورش شروع کردیم.

کد خبر 424398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha