همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: چرخش مالی آموزش عالی در دنیا رقم بالایی است و سهم ما از این مسئله صفر است، امیدواریم سیاست‌گذاران کلان کشور تصمیم درستی را در این برهه زمانی اتخاذ کنند تا آموزش عالی را پیش ببریم.

علي خاكي صديق

به گزارش فارس، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری روسای دانشگاه‌های سطح یک گفت: اگر به ۵ سال قبل بازگردیم و ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها را با آن زمان مقایسه کنیم، می‌بینیم که اتفاقات بزرگی رخ داده است، اما مشکلی که داریم در بودجه است؛  اگر بودجه نباشد زحمات تعطیل می‌شود و خسران زیادی به همراه دارد؛ چراکه ما قول‌هایی به طرف خارجی دادیم و اگر نتوانیم تعهدات‌مان را انجام دهیم، آسیب می‌بینیم. بنابراین امیدواریم مابه‌التفاوت ارز برای ما لحاظ شود تا بتوانیم برنامه‌ها را ادامه دهیم.  

وی افزود: اگر گزارشی در مجموع بگیریم، می‌بینیم با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی، دانشگاه‌ها از هزینه بخش‌های دیگر کم می‌کنند تا به هزینه برنامه‌های بین‌المللی برسند ولی این وضعیت قابل ادامه دادن نیست.  

خاکی صدیق گفت: اگر بودجه دانشگاه‌ها تأمین شود در درازمدت به منبع عظیمی برای کشور تبدیل می‌شود؛ یعنی یک سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که در آینده به اقتصاد کشور کمک می‌کند.  

وی با بیان اینکه در دنیا یکی از پرسودترین تجارت‌ها آموزش عالی است، تصریح کرد: چرخش مالی آموزش عالی در دنیا رقم بالایی است و سهم ما از این مسئله صفر است، امیدواریم سیاست‌گذاران کلان کشور تصمیم درستی را در این برهه زمانی اتخاذ کنند تا آموزش عالی را پیش ببریم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رابطه با استیضاح وزیر علوم، اظهار داشت: ما در آموزش عالی بیشتر از هر چیزی به آرامش و ثبات نیاز داریم، اینکه هر چند وقت یک بار راس سیستم را با تزلزل مواجه کنیم، مشکل‌ساز است.

وی افزود: تیم وزارت علوم تلاش خود را می‌کند و ریشه بسیاری از مشکلاتی که به عنوان دلیل استیضاح وزیر مطرح شده در خارج از وزارتخانه است که امیدواریم اجازه بدهند مدت دو سال و نیم باقیمانده وزارت علوم در این دوره با ثبات مدیریتی همراه باشد.

کد خبر 424380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha