دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیش از سه هزار پرنده مهاجر امسال با شروع فصل مهاجرت پرندگان وارد تالاب یوسف کند این شهرستان شدند.

ah

به گزارش ایرنا، فاروق سخنور روز دوشنبه گفت: این پرندگان مهاجر شامل انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله خوتکا، پلیکان، انواع مرغابی سرسبز، سرحنایی و نوک پهن است.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر در مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می‌پردازند و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرم‌تر ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: بارش‌های پاییزه و رهاسازی آب سد مهاباد باعث شده این تالاب در طول سال دارای آب مناسب باشد و به همین خاطر علاوه بر پرندگان مهاجر برخی پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله کشیم و چنگر به عنوان پرندگان بومی در این تالاب حضور داشته باشند.

سخنور گفت: با توجه به وجود سد انحرافی یوسف کند و قرار گرفتن تالاب در مسیر جاده مهاباد، ارومیه و دسترسی آسان به آن، این تالاب نقش مهمی در جذب گردشگر در این منطقه داشته است.

به گزارش ایرنا، تالاب یوسف کند (حسن خان) در نزدیکی روستای یوسف کند و در حاشیه رودخانه مهاباد واقع شده و بیش از 37 هکتار مساحت دارد.

در شهرستان مهاباد علاوه بر تالاب یوسف کند، تالاب‌های کانی برازان، قوپی باباعلی، گروس، داشخانه و قره قشلاق وجود دارد که در این میان، تالاب‌های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی هستند.

مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

کد خبر 424372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha