پنجاه و پنج تیم در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. از هر یک از گروه های ده گانه دو تیم به مرحله پلی آف صعود می‌کنند. این رقابت‌ها برای نخستین بار با ۱۳ میزبان از مارس سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

تیم های مرحله مقدماتی رقابت های یورو ۲۰۲۰ حریفان خود را شناختند
گروه‌های ده گانه مرحله مقدماتی رقابت های فوتبال جام ملتهای اروپا با انجام مراسم قرعه کشی روز یکشنبه در شهر دوبلین مشخص شد.

قهرمان و نایب قهرمانان سابق جهان در یک گروه

آلمان و هلند، دو تیم قدرتمند قاره اروپا هر دو در گروه C قرار گرفتند تا یکی از جذابترین رقابت های مرحله مقدماتی را رقم بزنند.

در سید بندی جدید این رقابتها آلمان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ به دلیل نتایج ضعیف اخیر در روسیه و نیز در لیگ ملتهای اروپا به یک رده پایین تر صعو کرد و در سید دو قرار گرفت.

این درحالست که هلند به عنوان سرگروه باقی ماند تا بر اساس قرعه با آلمان، به عنوان یکی از تیم های سیدهای پایین تر همگروه شود.

هلند، تیم اوج گرفته ای که برغم غیبت در رقابت های جام جهانی، با رونالد کومان در لیگ ملتهای اروپا به نتایج قابل قبولی دست یافته، می تواند با ادامه روند صعودی خود در این رقابت ها برای قهرمان سابق جهان و دیگر تیم های هم گروه یعنی ایرلند شمالی، استونی و بلاروس حریف ترسناکی باشد.

یواخیم لو، سرمربی آلمان

خوش شانسی نسبی فرانسه

فرانسه که طبق روال معمول یکی از خوش شانس ترین تیم ها در مراسم قرعه کشی به شمار می رود اینبار در گروهی نه چندان ساده قرار گرفته است. شاگردان دیدیه دشان در گروه H با تیم های ایسلند، ترکیه، آلبانی، مولداوی و آندورا مسابقه خواهند داد.

خروس ها بدین ترتیب به همراه ایسلند و ترکیه از بخت های اصلی صعود به مرحله پلی آف هستند.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه

ترکیب دیگر گروهها

گروه A

انگلیس با توجه به قرار گرفتن در سید یک و کسب سرگروهی با قرعه ای نسبتا سخت مواجه شد. جمهوری چک، بلغارستان، مونته نگرو و کوزوو رقبای شاگردان گرت ساوت گیت در این گروه هستند.

گرت ساوت گیت

گروه B

در این گروه پرتغال به عنوان سرگروه با اوکراین، صربستان، لیتوانی و لوگزامبورگ مسابقه می دهد. بدین ترتیب شاگردان فرناندو سانتوش برای صعود از این مرحله کار دشواری را پیش رو نخواهند داشت.

فرناندو سانتوس
گروه D

سوئیسِ سرگروه با دانمارک، جمهوری ایرلند، گرجستان و جبل الطارق رقابت خواهد کرد.

گروه E

کرواسی، نایب قهرمان جهان که در سید یک قرار گرفته بود با قرعه ای نسبتا آسان مواجه شد. لوکا مودریچ و یارانش در این گروه با تیم های ولز، اسلواکی، مجارستان و آذربایجان رقابت خواهند کرد.

گروه F

اسپانیا در راس این گروه قرار دارد. سوئد، نروژ، رومانی، جزایر فارو و مالت دیگر تیم های گروه F هستند.

لوییس انریکه

گروه G

لهستان، اتریش، اسرائیل، اسلوونی، مقدونیه و لتونی تیم های این گروه را تشکیل می دهند.

گروه I

بلژیک که جمعی از ستارگان سرشناس این روزهای دنیای فوتبال را در اختیار دارد به عنوان سرگروه با تیم های روسیه، اسکاتلند، قبرس، قزاقستان، سن مارینو و لیختن اشتاین هم گروه شده است.

گروه J

ایتالیا در این گروه با تیم های بوسنی، فنلاند، یونان، ارمنستان و لیختن اشتاین مسابقه می دهد.

روبرتو مانچینی

سرمربیهای تیمهای حاضر در مرحله مقدماتی رقابت های یوروو ۲۰۲۰ و چهره های سرشناس فوتبال اروپا میهمانان ویژه مراسم قرعه کشی بودند. جام قهرمانی این رقابت ها توسط ریکاردو کاروالیو، ملی‌پوش سابق فوتبال پرتغال به سالن مراسم قرعه کشی آورده شد.

پنجاه و پنج تیم در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ با یکدیگر به رقابت می پردازند. از هر یک از گروه های ده گانه دو تیم به مرحله پلی آف صعود می کنند. این رقابت ها برای نخستین بار با ۱۳ میزبان از مارس سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

کد خبر 424306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha