شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

بنفشه حیرت‌نگار - روان‌شناس بالینی و عضو شورای فرهنگی منطقه ۶: امروزه «سلامت روان» یکی از ملاک‌های اصلی ارزیابی سلامت یک جامعه است و بی‌شک نقش چشمگیری در کارآمدی و پیشرفت آن دارد.

بنفشه حيرت نگار

بهداشت روان یعنی برقراری ارتباط مطلوب با دیگران، داشتن اعتماد به نفس کافی، توانایی مقابله مناسب با مشکلات زندگی، تصمیم‌گیری به موقع، همدلی و درک دیگران است. سلامت روان، نتیجه شادی و نشاط است. عواملی که متأسفانه این روزها از زندگی مردم رخت بربسته‌اند و به همین دلیل شاهد شیوع افسردگی بین شهروندان هستیم. این وضعیت نگران‌کننده است و نباید به مرحله بحرانی برسد.

صاحب‌نظران اجتماعی قلب پایتخت باور دارند که برای کاهش افسردگی، باید در حوزه کارآفرینی فعال شد، اما با احترام باور دارم که این عامل به تنهایی نمی‌تواند حلال این مشکل باشد؛ چراکه برای کاهش «افسرده‌خویی» و جلوگیری از گسترش آن در جامعه، به‌ویژه در تکه ششم تهران، نیازمند اقدامات گوناگونی هستیم که مهم‌ترین آن، افزایش شادی و فعالیت‌های نشاط‌آور است. سلامت روان به حدی اهمیت دارد که باید مسئولان مربوط از جمله شهرداری منطقه، آن را در دستور کار خود قرار دهند و با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح لبخند را به زندگی مردم باز گردانند.

بی‌تردید نهاد شهرداری به تنهایی نمی‌تواند متولی تأمین سلامت روان شهروندان باشد، اما با توجه به رویکرد سال‌های اخیر در حوزه‌های سلامت، اجتماع و فرهنگ می‌تواند در تحقق این مهم اقدام کند و با استفاده از تخصص و تجربه اهل فن در این حوزه گام‌های مؤثری بردارد. امیدوارم با مشارکت مسئولان چهارچوبی و برنامه‌ای تبیین شود که سلامت روان اهالی را در منطقه۶ تأمین کنیم. به‌طور قطع نبود سلامت روان، سلامت جسم را نیز به خطر می‌اندازد و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به جامعه وارد کند.  

کد خبر 424188

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha