همشهری‌آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ از برپایی بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی ایدز در سراهای محله خبر داد.

روز جهاني ايدز

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری با باعلام این خبر افزود: این دورههای آموزشی با محوریت حساسسازی جامعه و افزایش آگاهی شهروندان در خصوص پیشگیری و کنترل ایدز و با تاکید بر مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری و کنترل این پدیده، ارتقا سطح آگاهی جامعه و تغییر نگرش اجتماعی در سراهای محله برگزار میشود.

او ادامه داد: علاوه بر اجرا کارگاههای آموزش و پیشیگیری این بیماری در محلهها، برنامههای مشابهی با هدف آشنایی دانشآموزان با روش‌های ابتلا، انتقال و پیشگیری بیماری ایدز توسط کارشناسان متخصص و با همکاری مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در مدارس انجام میشود.  

مختاری در ادامه با تاکید بر اهمیت اعتمادسازی در جلب مبتلایان به این بیماری، از استقرار مشاورین بهداشت در خانههای سلامت سرای محلهها و ارائه مشاوره به مراجعه مبتلایان احتمالی این بیماری خبر داد. ارجاع بیماران به مراکز درمانی و توزیع بروشور و تبلیغات محیطی در خصوص پیشگیری و آشنایی با این بیماری در معابر و محلهها را میتوان از دیگر برنامههای متناسب با این روز برشمرد.

شهروندان برای شرکت در این کارگاه و خدمات مشاورهای میتوانند به خانههای سلامت در سرای محله مراجعه کنند.

کد خبر 424127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha