همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی با توسعه سواحل مکران تمدن دریایی ایران را احیا کردیم.

حسین خانزادی

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حسین خانزادی در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: چرخه های قابلیت سازی را در مکران شکل دادیم که تداوم آن احیای قدرت دریایی ایران اسلامی را برای دستیابی به امنیت جمعی در منطقه میسر می سازد.

وی ادامه داد: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی زیر دریایی غدیر ۹۵۵، نسل جدید زیردریایی های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ملحق می کنیم و فردا شاهد خواهیم بود، نسل جدیدی از ناوشکن های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی ارتش در جنوب ملحق خواهد شد.

وی افزود: تا چند ماه دیگر نیز ناوشکن های دنا و برای باردیگر ناوشکن دماوند را احیا و به نیروی دریایی ملحق خواهیم کرد.

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: وقتی به گذشته نگاه می کنیم ۴۰ سال شکوه و عظمت را شاهد هستیم که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش ملت ایران آن را خلق کرده است.

وی گفت: در دهه اول انقلاب که با تحریم ها، ترورها و فشارهای بسیار زیاد همراه بود، دشمنان تلاش کردند که ملت را از همراهی با انقلاب اسلامی متوقف کنند. اما هنگامی که این ابزار نتوانست ملت ایران را در مسیر استقلال و آزادی و تکیه بر جمهوری اسلامی متوقف کند جنگ نیابتی را به سرکردگی صدام بعثی به ملت ایران تحمیل کردند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار کرد: جنگ تحمیلی با چراغ سبز و با حمایت آمریکای جنایتکار و هم پیمانان اروپایی او و با حمایت ایادی منطقه ای استکبار که امروز به آنها گاو شیرده یا ارباب اره ها لقب داده اند، در حالی به ایران تحمیل شد که هنوز بسیاری از ساختارهای حکومتی شکل نگرفته بود.

وی افزود: در این شرایط برای اولین بار در تاریخ ایران سیلی محکمی به صورت مهاجمین زده شد، حماسه هفتم آذر در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس برگ زرینی در کارنامه پرافتخار نیروی دریایی است و مقاومت ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر استراتژی تصرف سه روزه ایران را شکست داد.

وی یادآور شد: عملیات مروارید در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس نیروی دریایی عراق به همراه سکوهای نفتی البکر و الامیه را تا آخرین روز جنگ از کار انداخت.

دریادار خانزادی گفت: در ادامه عملیات اسکورت در زمانی که به صادرات نفت شدیدا نیاز داشتیم ۱۰ هزار فروند کشتی نفتکش و تجاری را اسکورت کردیم و به مقصد رساندیم.

وی ادامه داد: دهه دوم انقلاب زیر بار تحریم ها گذاشت و برای تامین قطعات به واردات نیاز داشتیم اما روی پای خودمان ایستادیم و تحریم ها را زیر پا گذاشتیم و همه قطعات مورد نیاز را برای راهبری تجهیزاتمان در دریا ساختیم و با اتکا به ظرفیت های ملی عمردهی انقلابی به تجهیزات را ادامه دادیم.

امیر دریادار خانزادی در ادامه به موضوع تربیت نیروی انسانی در ارتش پرداخت و گفت: نیروهای مومن و متخصصی را با بهره گیری از آموزه های انقلابی و دینی خودمان تربیت کردیم و وابستگی به خارج از کشور در ارتباط با تربیت نیروی انسانی را قطع کردیم.

وی با بیان این که دهه سوم انقلاب با خیز بلند نیروی دریایی برای ساخت تجهیزات دفاعی مورد نیاز آغاز شده است، یادآورشد: جماران، دماوند، ناوهای موشک انداز، زیردریایی های کلاس غدیر و همه آن چیزی را که برای حضور مقتدرانه در دریا نیاز داشتیم ساختیم و تبدیل به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی شدیم.

فرمانده نیروی دریایی کاربردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: کار ما در مبارزه با دزدی دریایی به طور کاملا مستقل و در غربت کامل در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی کشور برای دست یابی به امنیت در مناطق ماورا تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیش گرفته شد و تا امروز ۵۸ ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کردیم تا با دزدی دریایی مقابله کنند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: آن قدر در این امر موفق بودیم که جامعه جهانی نتوانست تقدیرمان نکند و سازمان جهانی دریانوردی تقدیرنامه هایی را پیاپی و به نام ناوشکن های ایرانی در مبارزه با دزدی دریایی ارسال کرد.

دریادار خانزادی اظهار کرد: دشمنان ما امروز با بیداری اسلامی که الهام گرفته از حرکت رو به رشد ملت ایران است در سرازیری افول افتاده اند و بی آبرویی و خفت چیزی است که طی این ۴۰ سال نصیب آمریکا و همپیمانانش شده است و عظمت و شکوه و افتخار نتیجه ایستادگی و ایثار ملت ایران و نیروهای مسلح بوده است.

وی افزود: امروز پرچم شکوه ایرانی بر عرصه ناوشکن های ایرانی در اقیانوسها در اهتزاز است و افتخار می کنیم مظهر اقتدار ملت ایران در دریاها هستیم.

دریادار خانزادی با اشاره به گذشت ۴۰ سال از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فرزندان انقلابی ایران اسلامی امروز با اقتدار در دریاها حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران اسلامی به ذهنش خطور نکند و ما این شکوه و عظمت و اقتدار را مدیون انقلاب و ملت بیدار و در صحنه ایران اسلامی هستیم و با مشت محکم ایستاده ایم تا پاسخ درد آور برای دشمنان ملت و نظام باشیم.

کد خبر 424033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha