همشهری آنلاین: رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: سامانه جامع اسناد و مدارک ۸ سال دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی و فعال می شود.

دفاع مقدس

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا علاماتی در نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد چهارمحال و بختیاری در استانداری افزود : در این سامانه تمامی اسناد مربوط به ۸ سال دفاع مقدس وزارتخانه ها ، نهادها و ارگان های سراسر کشور جمع آوری و در دهه فجر رونمایی می شود.

وی گفت: اسناد دفاع مقدس پس از جمع آوری و انجام مراحل پردازش و سازماندهی، در «سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس» ثبت شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

علاماتی ، با اشاره به صدور آیین نامه جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس افزود: این آیین نامه به تمامی دستگاه های اجرایی در استانها ابلاغ شده است و فرایند جمع آوری این اسناد براساس این آیین نامه اجرا خواهد شد.

وی، به رشادت رزمندگان و جوانان ایرانی در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: در ۸ سال دفاع مقدس رژیم بعث عراق تنها به ایران حمله نکرد ، بلکه نیروهای ۳۶کشور در این دوره ، رژیم بعث صدام را همراهی می کردند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ۸ سال دفاع مقدس بزرگ رزین انقلاب اسلامی ایران است، افزود : در این دوران جوانان ایرانی ابهت دشمنان را شکستند و به پیروزی های بزرگ دست یافتند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جوانان این استان در قالب تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) در ۸ سال دفاع مقدس رشادت های بی نظیری از خود به یادگار گذاشتند.

جعفر مردانی در این نشست افزود : برخی از رزمندگان استان در لشگرهای دیگر استانها حضور داشتند که ضروری است اسناد این حضور رزمندگان استان جمع آوری شود.

وی با بیان اینکه اسناد ۸ سال دفاع مقدس در اختیار نسل جوان انقلاب باید قرار گیرد تاکید کرد : برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس به ۱۵میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید است این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور یا از محل اعتبارات پژوهشی به استان اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در این نشست از جمع آوری ۴ هزار ساعت مصاحبه با خانواده و والدین شهدا در استان خبر داد.

چهارمحال و بختیاری در ۸ سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که تعدادی از این شهدا در لشگرهای دیگر استانها حضور داشتند.

کد خبر 423926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha