سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

پای ۷۰۰ دوچرخه اشتراکی هوشمند (بی دود) به غرب پایتخت و منطقه ۲ هم باز می‌شود.

دوچرخه

اگر تاکنون تنها شهروندان محدوده‌های مرکزی شهر و به‌ویژه منطقه ۱۲ می‌توانستند از دوچرخه‌های اشتراکی (بی دود) استفاده کنند، به‌زودی ساکنان منطقه ۲ و به‌ویژه محله شهرک غرب هم به این دوچرخه‌ها دسترسی خواهند داشت. دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرد متقاضی می‌تواند نزدیک‌ترین دوچرخه را به کمک اپلیکیشن روی نقشه پیدا کند. پس از رسیدن به دوچرخه هم قفلش با اپلیکیشن باز می‌شود.

وقتی هم که دوچرخه‌سوار به مقصد رسید می‌تواند دوچرخه را در نقطه‌ای قرار دهد تا نفر بعدی از آن استفاده کند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲ در این‌باره گفت: «در راستای فعالیت‌های زیست‌محیطی و حرکت به سمت شهر هوشمند، پیش‌بینی شده تمامی محله‌های منطقه تحت پوشش دوچرخه‌های هوشمند قرار گیرند. البته در گام نخست این طرح در شهرک غرب اجرایی می‌شود.»

«امیرحیدرنیا» با اشاره به اینکه برای ورود این سیستم زیرساخت‌های مناسب مانند تابلوها و مکان‌هایی مانند ایستگاه‌های اتوبوس پیش‌بینی شده افزود: «۱۰ ایستگاه برای دوچرخه‌ها در نظر گرفته شده که می‌توان به محدوده‌هایی مانند میدان صنعت، چهارراه دریا، چهارراه قیصر امین پور، خیابان هرمزان (مقابل سازمان نظام مهندسی)، سعادت‌آباد، ایران زمین و... اشاره کرد.» ساکنان منطقه ۲ می‌توانند اپلیکیشن بی‌دود را از بازار یا گوگل دانلود کنند و هزینه استفاده از این دوچرخه‌ها به ازای هر نیم ساعت هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر 423860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha