همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی که در سال ۵۷ حتی کمترین قدرت دفاعی از خود نداشت، اکنون در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب به نخستین قدرت نظامی و دفاعی منطقه دست یافته است.

محمد رضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار محمد رضا نقدی درسالروز تاسیس بسیج درمراسم تجمع بزرگ بسیجیان شهر بندرعباس با اشاره به مقایسه قدرت ایران در طول ۴۰ سال انقلاب افزود: اکنون نیروهای مسلح جمهوری ایران، قوی ترین نیروی های دفاعی و نظامی منطقه هستند و ایران جزو هفتمین یا هشتمین کشور قدرتمند دنیا از لحاظ برآیند قدرت برآورد شده است.

وی بیان داشت: ایران در سال ۵۷ حتی توان ساختن یک خمپاره انداز را نداشت اما امروز به پیشرفته ترین سلاح های دفاعی و نظامی از جمله ساخت زیر دریایی، جت جنگده، موشک های زمین به هوا و ساحل به دریا دست یافته است.

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: ۴۰ است که ملت ایران با امکانات و تجهیزات نابرابر در مقابل دشمن، پرچم به دست شعار آزادی، عدالت، صلح، برابری، برادری، دوستی و حاکمیت خدا را فریاد می زنیم و همیشه پیروز این میدان بوده ایم.

نقدی ادامه داد: ایران در طول چهل سال در عرصه های مختلف هر روز قوی تر و پیشرفته تر شده و به قدرت بیشتری دست پیدا کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران اسلامی که زمانی تعدادی زیادی از مردم آن حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند امروز رتبه ۱۵ یا ۱۶ علمی دنیا را دارد و به برترین فناوری ها روز دنیا دست یافته است.

نقدی اضافه کرد: دستیابی به انرژی هسته ای، ساخت و پرتاب ماهواره، بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی، نانو تکنولوژی و ذرات زیر میکرون از توانایی های ملت ایران است که با وجود تحریم های علمی در سایه ۴۰ سال مبارزه و جهاد علمی به دست آمده است.

وی یاد آور شد: کشوری که مردم آن در سال ۵۷ در شدت محرومیت به سر می بردند و آمار مرگ و میر نوزادان و شیوع بیماری های واگیردار در روستاهای دور افتاده بالا بود و حتی از امکانات اولیه چون آب، برق، مخابرات، راه دسترسی و نبود پزشک در رنج بود، امروز در پرتوی نظام اسلامی و با تلاش ها و برنامه های گسترده به این نعمت ها دست یافته است.

سردار نقدی اضافه کرد: وجود۲۰ هزار خانه بهداشت در روستاهای دور افتاده کشور، برق دار شدن تمامی مناطق بالای ۲۰ خانوار و آسفالته شدن ۹۱ درصد از جاده های روستایی تنها از واقعیت های است که امروز در پرتوی استقلال، ایستادگی و مقاومت این مملکت در مقابل آمریکا به دست آمده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: رتبه ایران در چهل سال پیش، در حوزه سلامت و بهداشت پایین جدول و در حد کشورهای دورافتاده آفریقایی بود که اکنون ۸۰ رتبه از سایر کشورها جلو زده است.

وی یاد آور شد: کشوری که صنعت نداشت و وارد کننده محصولات صنعتی و مواد غذایی بود، اکنون در صنایع مهم دنیا رتبه زیر بیستم را دارد و صادر کننده محصولات صنعتی و غذایی است.

سردار نقدی گفت: وضعیت ایران اکنون قابل قیاس با ۴۰ سال گذشته نیست و پیشرفت های آن به عینه ملموس است.

کد خبر 423715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha