همشهری آنلاین: مدیر اداره‌ دفاع مدنی در نجف از خنثی کردن 1727 قطعه بمب خوشه‌‌ای عمل نکرده در غرب این شهرخبر داد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، فیصل غازی الشمری، مدیر اداره‌ دفاع مدنی در نجف گفت: تیم‌های دفاع مدنی طی عملیات بازرسی 1727 قطعه بمب خوشه‌‌ای عمل نکرده را در منطقه‌ استراتژیک در غرب این شهر خنثی کردند.

وی افزود: نیروهای دفاع مدنی اقدام به جمع‌آوری این بمب‌ها در همان مکان کردند. الشمری ادامه داد: بمب‌های خوشه‌‌ای عمل نکرده هنوز هم در این منطقه وجود دارد.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی المحیط گزارش داد: ‌دولت عراق بر دست داشتن اسرائیل در درگیری‌های مسلحانه در دو استان بصره و ناصریه میان نیروهای عراقی و گروهی موسوم به احمد بن الحسن الیمانی تاکید کرد.

کمیته‌ی تحقیقاتی که دولت عراق به جنوب عراق و شهر ناصریه و بصره اعزام کرده بود، تاکید کرد: گروه‌های خارجی از این گروه جهت ایجاد آشوب در عراق حمایت کرده‌اند.

حسین کمال، از مسئولان وزارت کشور در امور اطلاعات تصریح کرد:‌ بر اساس اسناد جمع آوری شده دریافته‌ایم که این گروه با اسراییل در ارتباط بوده است. وی در عین حال گفت: تا زمان تکمیل نشدن تحقیقات نمی‌توانیم هیچ گروهی را متهم کنیم.

این مقام عراقی عنوان داشت: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که هدف این گروه ایجاد آشوب داخلی در استان‌های جنوبی بر اساس دستورات گروه‌های خارجی بوده است.

حسین کمال عنوان داشت: تا این لحظه سرنوشت احمد بن الحسن الیمانی که در این درگیری‌ها حضور داشته، مشخص نیست. مقامات امنیتی عراق گفته‌اند وی هم‌چنان متواری است.

روزنامه‌ی الوطن، چاپ عربستان، نیز نوشت: هلند روزسه‌شنبه (2بهمن) میزبان کنفرانس ویژه‌ بازسازی عراق و منطقه‌ کردستان با مشارکت مسئولان عراقی است.

در این کنفرانس که 5 روز طول خواهد کشید برهم صالح، معاون نخست‌وزیر و برخی دیگر از وزیران دولت و وزیران منطقه‌ی کردستان عراق حضور دارند.

از سوی دیگر پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی یکی از نزدیکان صدام را که در سرمایه گذاری در عملیات تروریستی در عراق دست داشته، در شهرک العوجه از توابع تکریت دستگیر کردند.

پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی به منزل منزر دحام الحسن، پسر عموی صدام و طبان ابراهیم حسن، برادر ناتنی صدام در شهرک عوجه حمله کردند و این دو را که از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می کردند، دستگیر نمودند.

کد خبر 42368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز