جواد عزیزی: پیرمرد 85 ساله که می‌خواست برای فرار از تنهایی با زن 20 ساله ازدواج کند ناخواسته قدم به دامی نهاد که برای تصاحب اموال او پهن شده بود.

به گزارش همشهری، ماجرای این کلاهبرداری بی‌سابقه زمانی فاش شد که بستگان پیرمرد 85 ساله با مراجعه به شعبه اول بازپرسی در دادسرای شمیرانات از زن جوان اعلام شکایت کردند.

به گفته بازپرس رئیسی  اواخر زمستان سال گذشته پیرمردی که به‌تنهایی در خانه‌ای در شمال تهران زندگی می کرد، تصمیم گرفت برای فرار از تنهایی بار دیگر ازدواج کند.

او برخلاف انتظار بستگان، زن جوانی را که تنها 20 سال داشت برای همسری خود برگزید و به او پیشنهاد ازدواج داد. پیرمرد که می دانست زن جوان به تازگی از همسر خود جدا شده است برای جلب موافقت او با تمامی شرایط وی برای این ازدواج موافقت کرد و قرار شد پس از انجام این شروط زندگی مشترک آنها آغاز شود.

نخستین شرط زن جوان این بود که همسرش می‌بایست به عنوان مهریه 10 میلیون تومان وجه نقد به او بپردازد و سند خودروی  خود را نیز به نام وی کند. 

پیرمرد که می‌خواست هر طوری شده این وصلت سر بگیرد با این شرط موافقت کرد و ظرف چند روز آن را به انجام رساند.

دومین شرط زن جوان نیز این بود که آپارتمان پیرمرد باید به مدت دو سال در رهن او قرار می‌گرفت و در اجاره نامه آن قید می‌شد که زن جوان بابت رهن آپارتمان مبلغ 40 میلیون تومان به پیرمرد پرداخت کرده است.

پیرمرد که از نقشه های زن جوان اطلاعی نداشت، با این شرط نیز موافقت کرد و با مراجعه به یک بنگاه املاک اجاره نامه مورد نظر را تهیه کرد و به زن جوان داد. 

بازپرس رئیسی در ادامه گفت: پس از آنکه پیرمرد  همه شروط زن جوان را عملی کرد همراه او و اعضای خانواده این زن عازم یک دفترخانه شد تا مراحل قانونی این ازدواج طی شود.  به این ترتیب تاریخ عقد تعیین و قرار شد آنها پس از انجام مقدمات به این دفتر خانه مراجعه کنند و به عقد هم درآیند.

مدتی پس از این ماجرا در حالی که پیرمرد  همه شرایط ازدواج را تهیه کرده بود با زن جوان تماس گرفت و از او خواست همراه وی به دفتر خانه برود ولی زن جوان با بهانه های مختلف سعی می کرد پیرمرد را از این کار منصرف کند و زمان عقد را به تعویق بیندازد.

پیرمرد که به این ماجرا مشکوک شده بود عازم آپارتمان خود شد تا با زن جوان صحبت کند ولی با کمال تعجب دید که قفل در عوض شده و او قادر به باز کردن آن نیست.

به همین دلیل با زن 20 ساله  تماس گرفت و از او خواست در را باز کند ولی زن جوان گفت که حاضر نیست به عقد پیرمردی درآید که 85 سال سن دارد و می‌خواهد تا پایان دو سالی که در اجاره نامه آنها آمده در این آپارتمان بماند و پس از دریافت 40 میلیون تومان ودیعه رهن آنجا را ترک کند.

پیرمرد پس از شنیدن حرفهای زن جوان وقتی دید بزرگترین فریب زندگیش را خورده است دچار حمله قلبی شد و روی زمین افتاد.

با انتقال پیرمرد به بیمارستان تلاش پزشکان برای نجات جان او آغاز شد و بستگان وی نیز با مراجعه به دادسرای شمیرانات از زن جوان اعلام شکایت کردند.

کد خبر 4236

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز