همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ناوشکن تمام ایرانی ساخته شده به دست فرزندان این مرز و بوم هفته آینده در آب‌های جنوب کشورمان به بهره برداری می‌رسد.

حسین خانزادی

به گزارش ایرنا، امیردریادار حسین خانزادی در جمع نمازگزاران جمعه گرگان مرکز استان گلستان اظهار داشت: همچنین بزودی نخستین زیردریایی پیشرفته تمام بومی و مجهز به تجهیزات روز دنیا مورد بهره برداری می گیرد و به امکانات دفاعی کشورمان افزوده می شود.

وی اضافه کرد: بطور قطع بهره برداری از این زیردریایی برای دشمنان یک غافلگیری به وجود خواهد آورد چرا که در ساخت آن از فناروی روز و پیشرفته استفاده شده بطوریکه در باور آن ها نمی گنجد.

دریادار خانزادی با تبریک هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی و دلاوریهای جان برکفان این نیرو گفت: در چنین روزی در سال ۱۳۵۹ یک گردان از نیروی دریایی ارتش بعد از گذشت ۶۷ روز از جنگ تحمیلی درس بزرگی به استکبار جهانی داد تا نفت از خلیج فارس توسط رژیم بعث عراق صادر نشود.

این مقام نظامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی افزود: امروز هم به برکت انقلاب اسلامی، کشوری پیشرفته در حوزه دریایی داریم به طوری که حتی اسکورت کشتی های تجاری را از خلیج فارس به خلیج عدن منتقل کردیم.

به گفته وی ،طی ۱۰ سال اخیر و با افزایش دزدی های دریایی ۵۷ ناوگروه ایرانی به دریاهای آزاد برای حفاظت و امنیت کشتی های تجاری کشورمان اعزام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: اداره نیروی دریایی در تمام نقاط به دست فرزندان این مرزو بوم که در مراکز آموزشی کشورمان تربیت می شوند صورت می گیرد و دیگر وابستگی به خارج نداریم.

کد خبر 423483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha