همشهری آنلاین: فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در منطقه یکم در چهارمین نشست خود در سلیمانیه در کردستان عراق بار دیگر ضمن تاکید بر توافق امنیتی مربوط به مرزها بر ادامه همکاریهای امنیتی در این خصوص تاکید کردند.

نشست

به گزارش روز جمعه ایرنا، فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در این نشست همکاریهای امنیتی برای مبارزه با تروریسم، جابجایی مواد مخدر و قاچاق را در راستای تامین امنیت مرزها ضروری و حیاتی دانستند.

در پایان این نشست دو روزه دو طرف تاکید کردند که مذاکرات و گفتگوی سازنده در خصوص کنترل امنیت مرزها داشتند و دو طرف اراده جدی برای همکاریهای مشترک در زمینه امنیت مرزها را دارند.

«سردارکیومرث شیخی» در خصوص این نشست به رسانه ها گفت: در این نشست ما ضمن بررسی فرایند همکاریهای امنیتی برای تامین امنیت مرزها تاکید کردیم که همکاریهای مشترک در راستای تامین امنیت مرزها ادامه داشته باشد.

«سرلشگر شیرکو عبدالله» درویش فرمانده مرزبانی عراق در استان سلیمانیه نیز اعلام کرد: ما هر ۶ ماه یکبار می کوشیم با توجه به بررسی های صورت گرفته مکانیزمهای جدیدی برای تامین امنیت مرزها طراحی و اجرا کنیم.

این فرمانده عراق تاکید کرد که هر تحرکی که خارج از دروازه های رسمی دو طرف انجام شود در چارچوب نقض امنیت مرزها قرار می گیرد و دو طرف تعهد داریم که با آن برخورد کنیم.

ایران و عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی توافقنامه همکاریهای مشترک برای امنیت مرزها را امضا کردند و براساس این توافق هر ۶ ماه یکبار برای بررسی آخرین روند این همکاریها و تحولات منطقه ای گردهم می آیند.

کد خبر 423475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha