همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا حمایت خود از مردم یمن را اعلام کنیم.

سردار سلامی
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش دفاع از مردم یمن طی سخنانی اظهار داشت: پیام‌ روح بخش و احساس برانگیز هفته وحدت آن است که اسلام مرزهای جغرافیایی را عامل جداسازی قلب‌ها  برای مسلمانان نمی‌داند. مرزهای حقیقی ما مرزهای هویتی و اعتقادی ما است. همه مسلمانان سرنشینان یک‌ سفینه و اجزای پیکره واحدی هستند.

وی‌افزود: بنابراین اگر ما از فلسطین حمایت و از مردم مظلوم یمن پشتیبانی معنوی می‌کنیم و برای مردم عراق وسوریه نگرانیم و به افغانستان می اندیشیم، برگرفته از فلسفه عمیق اسلام است. امروز گرد هم آمده‌ایم تا حمایت خود از مردم یمن را اعلام کنیم. آنچه در جهان اسلام‌ از صد سال پیش تاکنون می‌گذرد همه ناشی از به هم‌پیوستگی آمریکا، انگلیس رژیم‌صهیونیستی و آل سعود است و این هندسه مصیبت در جهان اسلام است.

سردار سلامی تصریح‌کرد: آمریکا معتقد است بدون سیطره سیاسی و فرهنگی‌ بر جهان اسلام قادر نیست به عنوان بزرگترین قدرت جهان عمل‌کند. این آرزو در دوره‌هایی به واقعیت پیوست اما بعد از انقلاب امواج بیداری اسلامی در مقابل این رویای خطرناک‌ شکل‌ گرفت و از آن به بعد یک تقابل راهبردی در جهان اسلام با استکبار شکل گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: مسلمانان به روح آگاهی رسیدند و بیرق‌های جهاد در بلاد مختلف اسلامی به دوش‌کشیده شد و آرزوی دشمنان فروریخت و این داستان نشان دهنده وضعیتی است که در جهان اسلام‌ حاکم است. سیلی‌های محکم و شکست‌های تاریخی به آمریکا وارد شد. ساختار مقاومت در جهان اسلام شکل گرفت وگروه‌های فلسطینی آنگونه مسلح شدند که موجب انحلال کابینه اسرائیل می شوند. در لبنان حزب الله شکل گرفت و شکست‌های افسانه‌ای بر اسرائیل وارد کرد. در سوریه هم یک‌ ارتش متحد مردمی همه سیاست‌های دشمن را شکست داد و تکفیر شکست خورد و از صحنه منازعات سیاسی حذف شد.

وی گفت: جهاد به عنوان عامل اصلی سعادت شکل گرفت‌ و بیرق آن بر دوش کشیده شد. مسلمانان حول یک‌ عقیده مشترک متحد شدند. در عراق تجاوز آمریکا منجر به پیروزی مسلمانان انقلابی شد. در این سال‌ها آمریکا شکست خوردن از مسلمانان را به خوبی آموخته اما درس نگرفته است. در ایران به عنوان قلب جهان اسلام هرچه داشتند به صحنه آوردند تا مردم را از مقاومت‌ منصرف کنند اما ملت ایران با رهبری امام(ره)   و رهبر انقلاب ایستاد و این نظریه راثابت کرد که یک‌ ملت می‌تواند با داشتن رهبری بزرگ بر دشمن غالب شود

کد خبر 423415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha