چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزیدگان جشنواره ملی عکس آیات معرفی شدند.

نمايشگاه عكس آيات

به گزارش هنرآنلاین، صبح امروز مراسم اختتامیه جشنواره ملی عکس آیات با عنوان "قرآن، معنای زندگی" با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون ‌قرآن و عترت وزارت ارشاد، محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان، مسعود زنده روح کرمانی دبیر تخصصی جشنواره و هنرمندان و برگزیدگان بخش‌های ‌مختلف در محل اتاق بازرگانی در شهر کرمان برگزار شد و این جشنواره برگزیدگان خود را شناخت.

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص)، بشارت دهنده و بزرگ دعوت کننده به حقایق دینی و چراغ هدایت به معنویت است، گفت: پیامبر(ص) تمام آموزه هایش را ابتدا در وجود خود پیاده می کرد و سپس به دیگران توصیه می کرد. قرآن نماد اخلاق، تقوا و نمادی برای خدایی زیستن است و بدون شک معجزه هنری است. از طرف دیگر تمام جهان تابلوی هنری بزرگی است که اگر خوب بنگریم چشم‌های ما را خیره می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خداوند متعال به بهترین وجه از عهده هنرمندی برآمده است لذا می‌توانیم تصاویر اخلاقی و اعتقادی برجسته‌ای را در احادیث و قرآن کریم مشاهده کنیم.

وی اضافه کرد: عکس یکی از هنرهای تازه است. در جهان هزاران نفر می‌اندیشند و هنر را استخدام می‌کنند برای طرد معنویت و گروه های ارزشمند دینی نیز هستند که می‌اندیشند و هنر را برای معنویت به کار می‌گیرند.

فقهی‌زاده گفت: در وزارت فرهنگ این توجه حاصل شده است که اخلاق و فضیلت را بر بال هنر اوج بدهیم. در جشنواره ملی آیات عکس ، صحنه هایی آفریده شده است که معنویت را با آسمان پیوند زده است همچنین در این جشنواره فرهنگ، آداب و رسوم متعالی، تاریخ، اندیشه و تمدن را مشاهده کردم. دیدن همیشه با اندیشیدن رابطه نزدیک داشته است و این افتخار بزرگ نصیب شما عکاسان شده است که در آثار را در معرض دید مردم ایران و جهان قرار بدهید.

محمد علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره ملی عکس آیات در این مراسم گفت: جشنواره ملی عکس آیات در راستای پیگیری سیاست‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف تفهیم مفاهیم قرآنی به مردم با استفاده از ابزار عکس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۲ گروه متخصص در کنار هم قرار گرفتند، افزود: دبیری هنری بخش تخصصی هنرمندان عکاس را زنده روح کرمانی عهده‌دار بودند و در کنار آن ها تیم تخصصی فعالان قرآنی حضور داشتند.

وی یکی از ویژگی‌های این جشنواره را تعامل و هماهنگی بین هنرمندان و فعلان قرآنی عنوان کرد که باعث شد آثار تاثیر گذاری در حوزه فرهنگ قرآنی تولید کنیم.

علیزاده بیان داشت: ۴۱۹ نفر ۲هزار و ۳۰۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی جشن‌های رمضان، برگزاری دوره‌های ازمون قرآن و عترت، فعالیت ۱۶۵ موسسه فرهنگی و قرآن و عترت که ۸۰ تا پروانه گرفتند، برگزاری هفته قرآن و عترت با تولید ۶ هزار اثر، بیمه کردن ۵۰۰ فعال قرآنی و جشنواره ملی عکس آیات را از جمله فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در حوزه قرآنی از سال ۹۳ تاکنون عنوان کرد.

در این مراسم مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر ‌تخصصی و هنری جشنواره ملی عکس آیات اظهار کرد: عصر امروز نمایشگاه عکس‌های منتخب این جشنواره و ‌آثار هنرمندان مدعو در موزه صنعتی کرمان افتتاح می‌شود.

دبیر ‌تخصصی و هنری جشنواره ملی عکس آیات با بیان اینکه این نمایشگاه شامل آثار منتخب هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره و آثاری از هنرمندان میهمان اسف بیان کرد: آثاری که برای نمایشگاه انتخاب شده‌اند، عکس‌هایی با نگاهی متفاوت به ‌موضوعات قرآنی را شامل می‌شود.

در پایان برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

بخش استانی

رتبه سوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال هدیه به حسام الدین باقری کفاش رفسنجانی/ استان کرمان/  شهرستان رفسنجان

رتبه دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال هدیه سیدروح الله هاشمی/ از استان تهران/ شهرستان تهران

رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال هدیه به  ملیحه قره چلو/ از استان تهران/ شهرستان تهران

بخش مردمی

رتبه سوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون ریال هدیه به پرویز گلی زاده/ از آذربایجان شرقی/ شهرستان اهر (بدلیل مشغله ایشان عذرخواهی کردند)

رتبه دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 7 میلیون ریال هدیه به محمد شفائی/ از استان اصفهان/ شهرستان اصفهان

رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال هدیه به مریم آل مومن دهکردی/ از استان اصفهان/ شهرستان شهرکرد

بخش ویژه

برگزیده این بخش: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال هدیه به علی اصغر یوسفی/ از استان مرکزی/ شهرستان اراک

بخش ملی

رتبه سوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال هدیه به داوود کهن ترابی/ از استان البرز/ شهرستان کرج

رتبه دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال هدیه به محسن کابلی/ از استان گلستان/ شهرستان گرگان

رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال هدیه به سید محمدصادق حسینی/ از استان فارس/ شهرستان شیراز

کد خبر 423335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha