مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

حامد فوقانی -خبرنگار: اعضای شورای شهر تهران جلسه فوق‌العاده داشتند تا سرپرستی را برای شهرداری انتخاب کنند و سرانجام رأی به منتخب خود دادند؛ پیروز حناچی.

حناچي

او سه‌شنبه هفته گذشته در رقابت با عباس آخوندی، توانست نظر شورایی‌ها را جلب کند و شهردار منتخب تهران لقب گیرد. حناچی را باید یکی از متفاوت‌ترین شهرداران پایتخت کشور از منظرهای مختلف دانست. او تنها شهرداری خواهد بود که پیش از آنکه حکم انتصابش را دریافت کند، سرپرست شده است. از سوی دیگر حناچی تنها فردی است که ابتدا شهرساز بوده و سپس شهردارشده و کار در این حوزه مرتبط را در کارنامه دارد؛ در واقع فعالیت‌های شهرسازی‌اش بر فعالیت‌های سیاسی او می‌چربد.

  • سرپرست ۳ماه فرصت دارد

از انتخاب پیروز حناچی، به‌عنوان شهردار تهران توسط پارلمان شهری، ۶روز گذشته و وزارت کشور ۴روز دیگر برای تأیید حکم او زمان دارد. اینطور که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران دیروز در جمع خبرنگاران گفت وزارت کشور نیز منتظر وزارت اطلاعات است. او اظهار کرد: «تقریبا ۵ روز دیگر فرصت هست که وزارت اطلاعات نظرش را به وزارت کشور ارائه دهد.»

به هر ترتیب دیروز اعضای شورای شهر تهران با خداحافظی سیدمحمدعلی افشانی از خیابان بهشت و نامه وزارت کشور برای تعیین سرپرست موقت، در نوبت عصر تشکیل جلسه فوق‌العاده دادند و از میان گزینه‌هایی که مطرح می‌شد، باز هم به پیروز حناچی اعتماد کردند. به همین منظور از میان ۲۰نفر حاضر، ۱۷رأی به نام حناچی به گلدان ریخته شد.

در این بین، مرتضی الویری، سیدحسن رسولی و سیدمحمود میرلوحی، حناچی را بهترین گزینه برای سرپرستی معرفی کردند و نظرشان بر این بود که با چنین تصمیمی نه‌ اداره شهر مختل می‌شود و نه طی روزهای آینده جابه‌جایی مدیریتی خواهند داشت. هاشمی هم در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر حکم حناچی از سوی وزارت کشور تأیید نشود، چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «طبق قانون شهرداری تا ۳ماه می‌تواند با سرپرست اداره شود. البته که باید خوش‌بین بود که وزارت کشور حکم را تأیید می‌کند.»

  •    تقدیر از زحمات افشانی

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران عصر دیروز و پس از رفتن افشانی از شهرداری، زحمات او در حدود ۷ماه  گذشته را قابل تقدیر دانست. او به تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله انتهای بزرگراه شهیدصیادشیرازی، زیرگذر آرش - اسفندیار، توزیع اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو و... اشاره کرد. افشانی در این بازه زمانی ۱۰طرح قابل توجه را اجرایی کرد که آخرین آنها ایجاد کارخانه تولید مصالح از نخاله‌های ساختمانی بود.

کد خبر 423145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha